Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa skrivare


bapdelabap

Rekommendera Poster

Ska köpa skrivare och lägga mellan 15-30 000 kr på detta. Den enkla frågan är: vad är bäst? Märke teknik mm. Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellan 15 och 30 000 för en skrivare!!??!! :chock::chock: Finns det så dyra skrivare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågeställningen låter bakvänd.... vad ska du göra? Vilka krav behöver du nå? Upplösning, snabbhet, pris per utskrift mm mm. Räcker det med A4 eller behöver du A3 eller rent av rulle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A3, hyfsad upplösning, aldrig strula med papper som fastnar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen kan alla (ingen) lika lite (mycket) som jag om skrivare? F-n trodde ngn säljare åtminstone scannade sveriges största Macsajts forum? Får väl bli en Cannon? Kan nån kan Cannon! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen kan alla (ingen) lika lite (mycket) som jag om skrivare? F-n trodde ngn säljare åtminstone scannade sveriges största Macsajts forum? Får väl bli en Cannon? Kan nån kan Cannon! :bultandehjarta:

438630[/snapback]

Cannon gör inte skrivare. Canon, däremot, gör skrivare.

http://www.cannon.com/

http://www.canon.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart skall du ha en Epson. Visserligen har både HP & Canon skärpt till sig den senaste tiden men Epson är fortfarande märket som leder utvecklingen. Titta på nya Epson stylus pro 3800 Tar skrifter upp till A2 & finns från drygt 14000:- Vill du ha en ännu dyrare så kan du se på stylus por 4800.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst heter det Canon. Försökte vara rolig men det var långsökt.

Tack för tips annars. Av erfarenhet är Epson rätt dyra på bläck och annat underhåll?

Kram :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är själv på jakt efter en svart-vit A3 laser (helst) - fattar inte riktigt att de kan stiga så mycket i pris mellan A4 till A3...

 

har funderat på begagnat men har blivit avrådd när det gäller laserskrivare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte bläckstråleskrivare!

Torkar en Epson får du kasta den, nej satsa på laserskrivare. HP har en som skriver A3 och på båda sidor om du vill, utan att du behöver vända papperet själv, som på en del. Köpte själv in en HP A3 duplex för mer än 5 år sedan, funkar kanon fortfarande. Fast lite långsam i uppvärmningen jämfört med nya(inställbart beroende på miljöhänsyn, varmhållning eller ej). Den funkar bäst med drivrutinen för Laserwriter. Förr fanns det ett uttryck "Använd aldrig HP:s drivrutiner till HP:s skrivare. Alla funkade bäst med Apples Laserwriter drivrutin. Kul va?

Som sagt räcker det med A3 köp en laserskrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Köp inte bläckstråleskrivare!

Torkar en Epson får du kasta den, nej satsa på laserskrivare. HP har en som skriver A3 och på båda sidor om du vill, utan att du behöver vända papperet själv, som på en del. Köpte själv in en HP A3 duplex för mer än 5 år sedan, funkar kanon fortfarande. Fast lite långsam i uppvärmningen jämfört med nya(inställbart beroende på miljöhänsyn, varmhållning eller ej). Den funkar bäst med drivrutinen för Laserwriter. Förr fanns det ett uttryck "Använd aldrig HP:s drivrutiner till HP:s skrivare. Alla funkade bäst med Apples Laserwriter drivrutin. Kul va?

Som sagt räcker det med A3 köp en laserskrivare.

440119[/snapback]

 

hehe, den hade jag inte höt förr om drivrutinerna. jag har till gång till en HP5100 på skolan som skriver ut A3 i (enligt mina ögon) superkvalitet - men priset sticker lite i ögonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, den hade jag inte höt förr om drivrutinerna. jag har till gång till en HP5100 på skolan som skriver ut A3 i (enligt mina ögon) superkvalitet - men priset sticker lite i ögonen

449764[/snapback]

 

 

Vi har bara Epsonskrivare i skolan, och själv tycker jag att de är tokbra. Det är nog allt jag kan tillföra i denhär diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...