Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Delning av musik i iTunes


thezee

Rekommendera Poster

Laddade ner iTunes på flickvännens PC idag. Delade ut mitt bibliotek så att hon oxo skulle kunna spela min musik.

 

Inget händer.

 

Delar ut hennes (tomma) spellista, och vipps så ser jag hennes bibliotek i min Mac. Men hon ser inte min.

 

Har inte brandvägg på och har precis uppdaterat iTunes och OSX.

 

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner iTunes på flickvännens PC idag. Delade ut mitt bibliotek så att hon oxo skulle kunna spela min musik.

 

Inget händer.

 

Delar ut hennes (tomma) spellista, och vipps så ser jag hennes bibliotek i min Mac. Men hon ser inte min.

 

Har inte brandvägg på och har precis uppdaterat iTunes och OSX.

 

:unsure:

Hej! Jag vet inte om det här hjälper

men kanske ett tips på vägen i alla fall...

 

 

On the eve of the iTunes Music Store introduction for Windows-based personal computers, Microsoft's General Manager, Windows Digital Media Division, Dave Fester posted his thoughts on iTunes for Windows. In his comments, Fester concludes that iTunes is too limited for Windows users.

 

"Unless Apple decides to make radical changes to their service model, a Windows-based version of iTunes will still remain a closed system, where iPod owners cannot access content from other services," said Fester. "Additionally, users of iTunes are limited to music from Apple's Music Store ... this is a drawback for Windows users, who expect choice in music services, choice in devices, and choice in music from a wide-variety of music services to burn to a CD or put on a portable device. Lastly, if you use Apple's music store along with iTunes, you don't have the ability of using the over 40 different Windows Media-compatible portable music devices. When I'm paying for music, I want to know that I have choices today and in the future."

 

When asked how the iTunes Music Store differs from Windows-based services, Fester talks about Napster and the different types of options it will offer users. Fester concludes that it will be the best experience that ultimately wins over consumers.

 

"All told, music fans should look for services that offer the best experience and take advantage of the best digital media platform available on Windows. With Windows Media 9 Series, you get faster starts, better quality music, and support for the most devices," Fester said.

 

For its part, Apple still feels they have the best offerings in the market today and didn't seem too worried about Fester's comments.

 

"If someone buys music from another source and it can't play on the number one digital music player, that would probably be very disappointing for them," Rob Schoeben, Apple vice president of Application Product Marketing, told MacCentral. "With our solution, we provide seamless integration of all the component parts that you want and it creates a compelling enough experience that you can do what you want to do and that is enjoy music."

 

"We think the leading portable music player, the leading music store and the best jukebox is a fantastic offering for consumers," said Schoeben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter skumt, det funkade perfekt här hemma på makens PC (han kör XP Pro). Jag publicerade mitt bibliotek (utan lösen) och listan dök upp i makens iTunes i listan till höger. Finfint.

 

Vi kör med brandvägg men det funkade ändå.

 

Uppdaterade din flickvän Quicktime också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du ser hennes bibilotek och allt uppdaterat, så är det ju något fel på din dator (kan man tänka sig). Så följdfrågan är ju förstås om du uppdaterade allt, dvs både iTunes och QuickTime och om du kört en reparation av skivrättigheterna, bara för säkerhetsskull. Ibland kan det vara något så löjligt lite som behövs för att det ska funka.

 

Sen kan det ju hjälpa att kolla den inbyggda brandväggen i Mac OS X, även om den är avslagen. Nu kommer jag inte ihåg men det var någon port som skulle vara öppen för delningen över nätverk. Så man kan ju kanske konfigurera så att den porten är öppen, sen stänga av brandväggen om du har den avslagen "normalt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du ser hennes bibilotek och allt uppdaterat, så är det ju något fel på din dator (kan man tänka sig). Så följdfrågan är ju förstås om du uppdaterade allt, dvs både iTunes och QuickTime och om du kört en reparation av skivrättigheterna, bara för säkerhetsskull. Ibland kan det vara något så löjligt lite som behövs för att det ska funka.

 

Sen kan det ju hjälpa att kolla den inbyggda brandväggen i Mac OS X, även om den är avslagen. Nu kommer jag inte ihåg men det var någon port som skulle vara öppen för delningen över nätverk. Så man kan ju kanske konfigurera så att den porten är öppen, sen stänga av brandväggen om du har den avslagen "normalt".

Nehehe, inte jan det väl vara fel på min Mac?? :lol:

 

Har uppdaterat rubbet, inkl. QT.

 

Har provat det där med att öppna porten medan brandvägggen var på å sedan stänga av den, men utan framgång...

 

Får väl köra lite reparation av skivrättigheter, var ett tag sen...

 

Kan det ha nåt att göra med att man inte besökt "Windows-update" på ett tag??

Inta för att jag vet vad som menas, men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering.

 

Installerade iTunes på hennes 2:a dator, med W2000. Där funkade det med en gång, dessutom varnade iTunes om att ett gammal version av W2000 används och att den bör uppdateras, men det funkar ändå.

 

På W2000-datorn hittar jag både Macens musik och WXP-datorns... (och givetvis ser jag bägge PC:arna i min Mac)

 

iTunes, vilket pangprogram, ett "killer-app"? (om det funkar!) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering.

 

Installerade iTunes på hennes 2:a dator, med W2000. Där funkade det med en gång, dessutom varnade iTunes om att ett gammal version av W2000 används och att den bör uppdateras, men det funkar ändå.

 

På W2000-datorn hittar jag både Macens musik och WXP-datorns... (och givetvis ser jag bägge PC:arna i min Mac)

 

iTunes, vilket pangprogram, ett "killer-app"?  (om det funkar!)  :D

Vad har hon för OperativSystem på den första ?

(Win 2000 är minimikrav)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hon för OperativSystem på den första ?

(Win 2000 är minimikrav)

Hon har WindowsXP (och hon e på Windows-update ofta sa hon nu...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm tråden, allt löst...

 

(faen va PC-apparater e krångliga...)

 

Hon hade "Norton Internet Security", med värsta inställningarna, kunde inte ens pinga henne...

Efter vissa justeringar funkar det fin-fint!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara varna för iTunes windows... jag upptäckte detta ungefär ett par timmar efter jag installerat iTunes windows; skulle gå neråt och handla, när jag reagerade på att ADSL modemet blinkade väldigt mycket, så jag kollade runt på samtliga datorer ifall något server program var i gång, sedan gjorde jag det jag skulle gjort först. jag gick till routern (vilket är en PC som kör Windows XP) och kollade nätverksstatistiken, och det visade sig att all trafik kom från just denna dator. det första som slog mig var att jag fått något som liknande msblast igen, för det var på samma sätt jag upptäckte det, men jag gjorde en snabb koll men hittade ingen, men fortfarande var det något som tog ca 20kb/s (ca 10% av min kapacitet), då jag upptäckte en liten process i windows some heter iTunesService.exe (eller kanske iPodService.exe) jag kommer inte ihåg exakt nu. iallafall jag tvångs avslutade den och genast slutade trafiken, jag startade iTunes igen trafiken startade; slog av musikdelningen och rendevouz men fortfarande var trafiken igång, jag vet inte vad som överförs eller varför jag har inte haft tid att kolla närmare på det, men om du som jag bara har en viss tilldelad trafik mängd per månad bör se upp med detta, för den kan försvinna snabbare än du vill....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm tråden, allt löst...

 

(faen va PC-apparater e krångliga...)

Kul att allt funkar

 

Och Ja Wintel burkar är krångliga

det är därför förståndiga människor kör Mac

 

Lycka till med iTunes på båda plattformarna :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara varna för iTunes windows...

Funkar det att kryssa ur "Anslut till Internet vid behov" och/eller grejerna för "Affär" inne i inställningarna för att trafiken ska sluta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det att kryssa ur "Anslut till Internet vid behov" och/eller grejerna för "Affär" inne i inställningarna för att trafiken ska sluta?

Det verkar så; än så länge iallafall, (filen hette iPodService.exe förresten)

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...