Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konstiga utskrifter


beek

Rekommendera Poster

Har kört min epson 600 stylus color med hjälp av usb- parallell konverter i classic och det går utmärkt. Skriver även ut från OSX men ofta går det bara att skriva ut en gång sen måste man göra omstart. Vid varje utskrift skrivs det längst upp till vänster på första sidan EJB@284. Vad är detta?

Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fabrikatet är det som säljs av Macoteket. Har laddat ner drivrutinerna från Epson till classic när jag köpte konvertern och det funkar bra i classic så när som på att det inte går att läsa av hur mycket färg som är kvar i patronerna.

 

I och med jaguar så kom usb stylus color 600 med som val bland skrivarna i utsskriftkontrollen och det funkar hjälpligt sånär som på den konstiga texten EJB@284 i början av första sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver även ut från OSX men ofta går det bara att skriva ut en gång sen måste man göra omstart. Vid varje utskrift skrivs det längst upp till vänster på första sidan EJB@284.

Från Macotekets hemsida om den märkeslösa (?) adaptern:

 

“Denna adapter gör det möjligt för dig att koppla in din gamla Epson skrivare till din nya USB Mac. Drivrutiner laddas ner här: ...................

Fungerar med följande Epson Stylus Color skrivare:

440, 460, 600, 640, 660, 740, 850, Photo 700, Photo 750, Photo EX.

OBS! DENNA ADAPTER FUNGERAR EJ MED Mac OS X.”

 

Eftersom jag själv har problem med OSX och min Epson citerar jag här ett svar som jag just fått från Epson support:

 

“The only way we support the Color 3000 within OS X is by using the EPSON

Color 3000 OS X driver from www.epson.co.uk and the EPSON Smart Cable

(parallel to USB). This has been the only proven way of functioning the

printer within the new OS X operating system.” (Epson Support)

 

En googlesökning ger vid handen att MacData skulle ha "Epson Smart Cable" i sitt sortiment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...