Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen skrivar port på Mac Pro...


Nightcap

Rekommendera Poster

Tjosan!

Jag har en 'gammal' HP DeskJet 1220c som jag vill koppla till min Mac Pro. Tyvärr så har ju inte den någån skrivarport...så jag undrar hur jag ska koppla samman de två?

Finns det nån sorts adapter att köpa eller nått?

 

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror adaptern kosta mer än en ny skrivare. Det är USB eller firevire som gäller numera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta har "halvgamla" skrivare både s.k. "skrivarport" och USB, och i så fall bör man använda USB-porten eftersom den är snabbare och flexiblare. Många pc-användare fortsätter att använda den gamla "skrivarporten" (parallellporten) ändå. Så det kan kanske hända att du har en möjlighet att koppla in skrivaren över USB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla att det finns drivrutiner också, inte säkert alla gånger om detr är en äldre skrivare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjosan!

Jag har en 'gammal' HP DeskJet 1220c som jag vill koppla till min Mac Pro. Tyvärr så har ju inte den någån skrivarport...så jag undrar hur jag ska koppla samman de två?

Finns det nån sorts adapter att köpa eller nått?

Tack på förhand! :)

426172[/snapback]

 

Men Deskjet 1220c har ju USB-port, så att koppla den till MacPro är väl inget problem? Problemet är väl snarare att det knappast finns drivrutiner för MacOSX för en så pass gammal skrivare... Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Deskjet 1220c har ju USB-port, så att koppla den till MacPro är väl inget problem? Problemet är väl snarare att det knappast finns drivrutiner för MacOSX för en så pass gammal skrivare... Eller?

426183[/snapback]

Tror nog att det borde finnas drivrutiner… Det är ju ett ganska vanligt märke och typ. Det är bara att köpa en USB-kabel (skrivare till dator) om du inte redan har någon som ligger och skräpar.

 

PS. Hittade drivrutiner:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...35&swEnvOID=219

Vet inte om de är på svenska också, se till att ta den som Universal Binary (du har väl Intelmac?). Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns HÄR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade då aldrig trott att skrivaren skulle ha en usb port, tror det tiome är en usb2port...

Men jag har väll varit en dum pc använder och inte fattat det förut :(

 

Och inga drivrutiner behövdes det heller, prisad vare mac :D

 

 

Och ett stort tack till alla er som hjälpte mig i min dumhet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...