Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa skrivare..


Gahnis

Rekommendera Poster

Hej hopp!

 

Har ganska nyss "blivit med MacBook" och är nu på jakt efter en billig och bra skrivare mestadels tänkt att spotta ut exempelvis word-dokument och dylikt!

 

Kom gärna med tips tack!

 

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bläckstråle eller Laser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som bläckstråle kör jag HP Deskjet F370, färgskrivare/scanner/kopiator för 600 spänn hos Clas Ohlssons. Funkar helrätt klockrent med min MacBook. Som laser kör jag en Samsung som jag köpte för en 1 500 SEK. Funkar också klockrent. Laser är dyrare än bläckstråle, men tonerna håller längre så om man skriver ut mycket så är lasern rena vinsten i jämförelse. Nackdelen med bläckstråle är att patronerna kan torka om man inte använder skrivaren regelbundet (fixas genom att slå av och på skrivaren några gånger i veckan iaf, då håller den bläcket alive and kickin).

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med bläckstråle är att patronerna kan torka om man inte använder skrivaren regelbundet (fixas genom att slå av och på skrivaren några gånger i veckan iaf, då håller den bläcket alive and kickin).

424011[/snapback]

Japp, och skriver man inte ut ofta så ska man inte köpa toner i de större behållarna, eftersom de ofta hinner torka innan man gjort av med allt... :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På HP torkar patronen och man kan köpa ny patron. På Epson går färgen i ett litet rör från patronen. När färgen i röret torkar får du köpa ny skrivare. Så har det iaf varit för mig där 3 Epson torkat i röret. Men om du skriver ut någonting med jämna mellanrum där alla patronerna används så fixar det sig.

Själv tröttnade jag på alla bläckstråleskrivare (3 st) som torkade ihop.

 

Köpte en HP färglaser för under 3000:-, torkar aldrig och skriver ut jättefina färgbilder. Tycker jag iaf. Satsa på det, torkar aldrig ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Canon Pixma IP 5200. Ca 1300 kr. Helnöjd! 2 pappersmagasin, utskrift på 2 sidor och på skrivbara CD-skivor. Talar om när bläcket tryter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill slå ett slag för Canon. Separata färgbehållare utan skrivhuvud gör bläckbytet MYCKET billigare än Epson. Jag gav bort min nästan nya Epson 690 och köpte en Canon i560 och halverade minst bläckkostnaden. Epsonen lät som en skördetröska. Canonen går canontyst........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Canon kan.. jag är också helnöjd med min Pixma IP4000. Jag har inte haft några problem med torkande färg.. som jag hade med min äldre Epson. Rekomenderar verkligen en Canon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman och boevil:

 

Hur länge har ni haft era canon-skrivare? Jag hade nämligen min brother i 1,5 år innan den började strula. Innan så var den jättebra. När den började strula så blev den skit. =)

 

Är det värt att köpa en canon pixma ip5200?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman och boevil:

 

Hur länge har ni haft era canon-skrivare? Jag hade nämligen min brother i 1,5 år innan den började strula. Innan så var den jättebra. När den började strula så blev den skit. =)

 

Är det värt att köpa en canon pixma ip5200?

424896[/snapback]

 

Jag har haft min Can i ca 1,5 år.. (tror jag)

 

edit... tidigare var man bara en 08:a .. nu är man en 888:a - ny klubb :pompoms::skondans::bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte mig en Olivetti Any_Way Simple idag, 399 kr på netonnet.

 

Den fungerar med macen (mac os 10.4.8) och programvaran man fick med var fantastiskt lätt och funktionell. Skrivaren har även en inbyggd scanner.

 

Mycket skrivare för pengarna.

 

Rekomenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte mig en Olivetti Any_Way Simple idag, 399 kr på netonnet.

 

Den fungerar med macen (mac os 10.4.8) och programvaran man fick med var fantastiskt lätt och funktionell. Skrivaren har även en inbyggd scanner.

 

Mycket skrivare för pengarna.

 

Rekomenderas!

426182[/snapback]

 

Vad kostar färgpatronerna ?

 

Min erfarenhet av "billiga" skrivare är att färgpatronen (original) kostar !

Dvs det som förloras på karusellerna...

 

edit: Kan visst inte stva :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar färgpatronerna ?

 

Min erfarenhet av "billiga" skrivare är att färgpatronen (original) kostar !

Dvs det som förloras på karusellerna...

426325[/snapback]

 

Svart kostar 259 kr, samma för färg (netonnet).

 

Färgen är "3-i-samma". Det är nackdelen med skrivaren. Jag hade tidigare en brother med separata färgpatroner, gul, magenta och cyan, vilket ju är bättre... men man verkar inte kunna få allt för ett rimligt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...