Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Multiskrivare


med

Rekommendera Poster

Åsnan har tur som bara har två hötappar. Har tänkt köpa en multibläck. Ethernet och OS9. OS 10.3. Brother DCP 340 CV har detta men ingen färgdisplay. Nu undrar jag om vilken betydelse en sådan har?

DCP 540 har en sån display men ingen rutin till OS9. Båda har 4 sep. patroner som väl inverkar på driftkostnaden.

HP SC2575 har drivisar till 9-10 men bara 2 patroner. Svart + trippel. Blir väl mer oekonomiskt. Så frågan gäller display o patroner.

Utöver detta är det sanslöst vilken djungel det är med info. för att kunna jämföra skrivare. Försök att hitta info om hur mkt patronerna rymmer. Om skrivarna stöder mac. mm mm. Ngt för konsumentverket. Ja just ja, ska kolla Råd&Rön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Var mitt inlägg för luddigt formulerat? :dumstrut: Undrade kanske mest över multiskrivare i allmänhet. Om ngn har erfarenhet av en sådan. Undran 2 var vilken betydelse en färgdisplay kan ha för ens val? 3. Har inte fler reagerat över problemet att få info om vilket OS som stöds. Kunna jämföra patronernas kapacitet. etc. Kolla tex ONOF, Giganten, Netonnet Dustin m fl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle personligen strunta i display. Ser ingen funktion med detta. Man vill ju oftast titta i full storlek på skärmen.

Kanske vettigt om man tittat på bilderna via DVD/TV eller liknande och bara vill veta att man skriver ut rätt bild utan att blanda in datorn.

 

I övrigt skulle jag gå till biblioteket och leta igenom gamla Råd och Rön, Foto, Digital foto mfl tidningar efter tester och synpunkter. I de flesta fall verkar man i stort sett få vad man betalar för. Tex att Epsons bläck är dyrare men också bättre. Så om du har höga krav på foto-liknande utskrifter eller blir det mycket grafik och Pingu till ungarna så kan givetvis ta ett billigare bläck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla upp vad dom "bläckpatronerna" kostar sen bestäm dig för villken som är bra för dig, Epson har bra drivrutiner till os 8,6 och mer om man vill leta, så klart bra alternativ,

undvik Lexmark = dyra patroner som kostar mer än själva skrivaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undvik Epson också, nästa gång patronerna tar slut hamnar All-in-one CX5400 i återvinningen.

 

HP ska du välja

 

post-113-1163285463.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det likna nåt :ThumbsUp: Jättebra med era synpunkter. HP och Canon verkar ha mångas förtroende. Jag är dock otroligt irriterad på tillverkarnas och säljarnas försvårande av att kunna jämföra skrivarna. Ena gången är det ml på patronerna, andra antal sidor med 5% text. Nämner inte alla ggr hur många patroner. Ska du hitta patronerna till skrivaren får du söka själv i "patronavd.". Det kommer inte fram automatiskt med tillbehören osv....

Förövrigt var jag väl ute efter multi för att spara plats och få kopiering och skanner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...