Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

skum recordset?


osvaldor

Rekommendera Poster

Jag har ställt en fråga i MySQL som jag först har testat i CocoaMySQL för att se att frågan resulterar i det jag vill ha. So far so good. När jag kopierar samma fråga till en php sida, där jag får 3 rader som resultat i CocoaMySQL, så får jag bara ut 2 rader i php... ngn som vet vad det kan bero på? Jag har verkligen kollat så att koden stämmer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förvisso också nybörjare i mysql/php men om jag får se koden kanske jag kan hjälpa dig.

Problemet är alltså att jag inte får ut den första raden i recordsetet, inte första raden i databasen utan första raden som ska presenteras.. så här ser koden ut:

 

$open = mysql_connect("localhost", " ", " ");

$query = mysql_db_query("cv", "SELECT DISTINCT log_date,usr_fullName FROM wd_usr_user_tb usr,wd_log_log_tb log WHERE usr.usr_level < 2 AND usr.usr_id = log.usr_id ORDER BY log_date DESC");

$rs = mysql_fetch_array ($query);

 

if (empty($rs)) {

echo "There are no present records.";

mysql_free_result($rs);

mysql_close($open);

} else {

while ($rs = mysql_fetch_array ($query)) {

print $rs["usr_fullName"] . " ";

print $rs["log_date"];

print ("<br>");

}

mysql_free_result($rs);

mysql_close($open);

}

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är alltså att jag inte får ut den första raden i recordsetet, inte första raden i databasen utan första raden som ska presenteras.

Hmm...ta det där en gång till. Menar du att php returnerar alla rader ur tabellen, som svarar på frågan, utom den första raden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är alltså att jag inte får ut den första raden i recordsetet, inte första raden i databasen utan första raden som ska presenteras.

Hmm...ta det där en gång till. Menar du att php returnerar alla rader ur tabellen, som svarar på frågan, utom den första raden ?