Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

msn messenger


pdr

Rekommendera Poster

Hej jag går på en internat skola där det finns en brandvägg som stoppar det mesta men MSN ska funka, vilket det gör på alla PC datorer men något jag inte förstår det är varför det inte fungerar till MAC. Så jag gick ner med datorn till killen som har hand om vårt nätverk och han sa att man skulle koppla det till sin webbläsare. Sen sa han också att han inte hade ansvar för att MSN fungerar så han kunde inte hjälpa mig så nu frågar jag alla hjälp glada MAC användare på detta forumet

 

Hur får jag igång mitt MSN messenger?

 

p.s jag använder mozilla firefox

 

 

 

[det står att det inte är någon internet anslutning när jag försöker logga in]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sitter på webmessnger för tillfället men det är så satan´s segt och opraktiskt jag vill att mitt vanliga msn ska fungera!! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sitter på webmessnger för tillfället men det är så satan´s segt och opraktiskt jag vill att mitt vanliga msn ska fungera!! :'(

416392[/snapback]

Det är nog omöjligt om de inte öppnar för programmet i sin firewall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej pdr!

 

Kolla vilka nätverksinställningar Windowsvarianten använder

och prova att ställa in desamma under dina inställningar/konto

i Mac-klienten, ver. 6.0.1.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett en gammal tråd där datorgurun Mizhou reder ut detta, det har med portar att göra. It-teknikern måste ändra det, så det verkar dödfött: ”Mac? Ööh, du, jag har VÄLDIGT mycket att göra just nu.” – Ljud av bortdöende springande fötter i en lång källarkorridor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa att han menar att du skall gå genom HTTP. Gå in under inställningar -> klicka på konton -> klicka i konfigruera inställningar manuellt -> klicka jag använder en proxyserver -> välj alternativet HTTP-proxy i rullgardinen. Nu borde det funka :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorgurun Mizhou reder ut detta

416800[/snapback]

Guru? Vem? Jag?

Det måste vara något missförstånd. På detta forum är det ju team-work som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey, men vad ska jag skriva på "server" då?

/ped

416811[/snapback]

Du borde inte behöva skriva något om du har tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har försökt utan och det funkar fortfarande inte så jag antar att jag måste skriva något där. Någon som har något förslag på vad man ska skriva där?

/peder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har försökt utan och det funkar fortfarande inte så jag antar att jag måste skriva något där. Någon som har något förslag på vad man ska skriva där?

/peder

417604[/snapback]

 

Kolla om någon av pece-användarna har skrivit i något om proxy.. har de det, så kan du ju kolla vad de skrivit i och köra samma sak!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen skall det inte vara några problem att köra MSN oavsett vad man har för inställningar i brandväggen. Min brandvägg stoppar ALLT, men MSN går bra (fast filöverföringar funkar knappt).

 

När "teknikern" säger att MSN körs via HTTP menar han förmodligen INTE Webmessenger, utan just det faktum att MSN-meddelanden tar "omvägen" via webben innan de når mottagarens dator. HTTP-proxy skulle kunna vara något att kika på med andra ord.

 

Mitt tips är att kolla exakt hur PC-datorerna är inställda och kopiera över det till din Mac.

 

Se också till att du kör senaste versionen av MSN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...