Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Genvägar


nilo

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att ha genvägar i Finder (OS X) förutom de som finns i dockan? Är nämligen jobbigt att gräva i mapparna efter de program som man inte använder så där jätteofta och inte vill ha skräpandes på skrivbordet. Kanske något liknande windows programmeny under Start-knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FruitMenu ger en applemeny liknande 9ans med egna mappar o funktioner.

Du kan lägga alias i Finderfönstrets verktygsrad.

Lägg en mapp i dockan och använd som startmeny, lägg i alias, mappar och filer i den. Högerklicka eller håll nere på den så kommer det upp. Du kan lägga windows startknappikonen på den om du vill :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara vill göra ett alias ("genväg" som det heter i Windows) så markerar du en fil eller en mapp och väljer Skapa alias från Arkiv-menyn. Du kan också dra ett objekt till en annan mapp och hålla inne äpple + alt när du släpper det och då skapas ett alias där istf att filen flyttas dit.

 

Om du vill ha en meny med filer och mappar i dockan är det bara att dra en mapp med de filerna till dockan och sen högerklicka på den för att få upp den som meny istf att den öppnas i ett fönster på skärmen. Om du har en enknappsmus kan du ctrl-klicka på mappen i dockan eller hålla inne musknappen på mappen för att få upp menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragthing är ett bra alternativ till Dockan

Kostar visserligen $25 men är mycket användbar.

 

till VersionTracker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragthing är ett bra alternativ till Dockan

Kostar visserligen $25 men är mycket användbar.

 

till VersionTracker

Den är gratis om man inte vill ha alla funktioner. Dom är inga viktiga funktioner heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog hem Tigerlaunch, det verkar fungera bra, och det är gratis. Eller är något av de andra föreslagana programmen så pass mycket bättre att de är värda att betala för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog hem Tigerlaunch, det verkar fungera bra, och det är gratis. Eller är något av de andra föreslagana programmen så pass mycket bättre att de är värda att betala för?

Ta du och prova Dragthing, jag har inte kunnat vara utan det i 7-8 år :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Du kan även dra mappen Applications (Program) till dockan (dess undre del) och sen kan du högerklicka på den och upp kommer innehållet i den i en fin meny och det är bara att välja vad du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut att MaxMenus var värt pengarna! Faktiskt en helt underbar app!=) När jag köpte MaxMenus fick jag LiteSwitch X på köpet också, vet inte om man får det nu också.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska även kolla upp de andra programmen, men är det någon som vet hur får jag så Tigerlaunch startas av sig själv redan när jag sätter i gång datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos
Tog hem Tigerlaunch, det verkar fungera bra, och det är gratis. Eller är något av de andra föreslagana programmen så pass mycket bättre att de är värda att betala för?

Ta du och prova Dragthing, jag har inte kunnat vara utan det i 7-8 år :lol:

Heja Poca!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...