Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

uppstart med bott camp..


Höger sko

Rekommendera Poster

Jag har nu instalerat windows xp på min imac 24" men när jag startar om det så kommer inte möjligheten till att välja operativ upp.

Vad ska jag ställa in för at få det at funka?

 

Tack på förhand

/sulan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är att man ska hålla in alt-tangenten när man startar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan du gå in i Systeminställningar, välj "Startskiva" under Systemrubriken, välj Windowspartitionen som startskiva och klicka till sist på "Starta om...". Datorn kommer garanterat starta om i Windowsläge. För att byta tillbaka, gör samma sak i Windows Kontrollpanel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack så mycket.. i manualen stod det "option key" trodde det var commandoknappen..

 

tack igen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt, håll ner Alt (Option) vid start så är det bara att välja det rätta eller the dark side:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan du gå in i Systeminställningar, välj "Startskiva" under Systemrubriken, välj Windowspartitionen som startskiva och klicka till sist på "Starta om...". Datorn kommer garanterat starta om i Windowsläge. För att byta tillbaka, gör samma sak i Windows Kontrollpanel.

413957[/snapback]

jo jag höll på så förut men det var lite jobbigt.. men nu funkar det med alt-knappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag höll på så förut men det var lite jobbigt.. men nu funkar det med alt-knappen

413961[/snapback]

 

Så sant, skall man bara byta någon enstaka gång är alt/option-metoden att föredra. Men Windows är ju som bekant ett system som vill starta om vid minsta lilla ändring, så om jag vet att jag skall jobba med Windows ett tag (hemska tanke) så väljer jag metoden med Startskiva, så jag slipper hålla in alt/option varje gång Windows will starta om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...