Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iChat


Jerry

Rekommendera Poster

Om jag har en imac utan iSight, och en polare har en med iSight, går det att köra video från ett håll, dvs att jag ser han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte helt hundra på prceduren men jag tror att det är som följer.

Jag förutsätter att ni båda använder iChat. Det som händer sedan är att din polare måste bjuda in dig till "Envägs videochat". Jag har bara testat detta mot en iBook men det fungerar. Anslutningen var rätt kass men funktionen fanns i alla fall tillgänglig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ok. enligt min plare så kan han inte bjuda in till videochatt alls, det alternativet är gråmarkerat.. Kanske ine finns den funktionen längre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att tänka mig att den skulle var borta men det är möjligt. Det skulle i så fall försvunnit i och med 10.4.8. Jag har nämligen testat med 10.4.7 eller 10.4.8 men jag kommer inte ihåg. Jag kan inte testa nu eftersom jag inte har någon polare med ichat inloggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det finns en kamerasymbol bredvid namnet på en kontakt i kontaktlistan kan du bjuda in den personen till videochatt.

 

Vad behöver jag för att kunna videochatta?

 

Om du ska kunna starta eller ansluta till en videochatt måste du och den du vill videochatta med ha iChat AV, en FireWire-videokamera ansluten till datorn, och en bredbandsanslutning till Internet.

Ni måste bägge vara inloggade på AIM eller tillgängliga via Bonjour. Logga in via iChat AV-menyn.

Du kan använda iChat AV på Macintosh G3-datorer med en processor på 600 MHz eller snabbare, och på Macintosh G4-datorer (eller senare).

 

Om du vill teckna ett .Mac-konto går du till www.mac.com och registrerar dig. Om du vill teckna ett AIM-konto går du till America Onlines hemsida.

iChat AV hanterar bara en video- eller ljudchatt åt gången.

• Klicka på kamerasymbolen bredvid namnet på den kontakt som du vill videochatta med. Ett förhandsvisningsfönster som visar den videobild din kontakt kommer att se öppnas.

 

• Du kan också starta en chatt genom att markera personen i kontaktlistan och klicka på kameraknappen längst ner i listan.

 

• Om du textchattar med en kontakt som har en kamera ansluten till datorn, väljer du Kontakter > Bjud in till videochatt.

 

När personen accepterar din inbjudan visas hans/hennes bild i chattfönstret, och din förhandsvisningsbild minskas ner och placeras i hörnet av chattfönstret. Du kan flytta din bild till ett annat hörn i chattfönstret genom att klicka i det hörnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löste sig.. Var inte så smart idag.. vi satt å prtade via ljudchat, var tvungen att avsluta det innan vi påbörja en videochatt.. ibland är man trött.. tack för alla svar iaf!!!

 

Och ichat, grymt ju, alldrig testat det innan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp jag misstänkte det också.... ^_^

Lycka till med ichat i fortsättningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! dax att köpa en av dom gamla iChat kameran som man satte fast uppe på imacen... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja dom nya bordje ju komma nu till Jul (dom som inte är miljöfarliga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...