Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dubbelsidig utskrift med hp-skrivare och MacBook?


lia

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har köpt den lilla pärlan MacBook och är väldigt nöjd. Har dock ett problem som jag upplever som jobbigt. Köpte en skrivare nyligen, en HP 1510. Hade tidigare en HP hemma hos mina föräldrar, dock på en pc, och reflekterande inte ens över att dubbelsidig utskrift kanske inte skulle fungera (har testat min nya skrivare på pcn, då funkade dubbelsidig utskrift..). Dubbelsidig utskrift finns med som val när man ska skriva på macen men det går inte att klicka i. Finns det NÅGOT sätt att komma runt detta? Är student så det blir en del papper att skriva ut (varför läsa kotler när man kan läsa sammanfattningen?)

 

Tacksam för svar!

/ Lia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har samma problem. Dubbelsidigt funkar finfint i XP men inte alls på macbooken. Fick det att fungera ett tag, men jag har ingen aning om hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I bland behöver man konfigurera skrivaren för att alla alternativ ska fungera. Testa att öppna Skrivarinställningar, markera skrivaren och klicka på Info-knappen. I fönstret som då dyker upp finns en rullgardin överst, välj "Installerbara alternativ" från den och kolla om det finns något som handlar om dubbelsidig utskrift där.

Annars kan det handla om knepigheter i skrivardrivrutinerna. Testa att "labba runt" lite med inställningarna. Tex har jag varit med om att vissa alternativ som inte gått att välja plötsligt blir valbara om man väljer ett pappersfack under "Pappershantering" i stället för att ha "Automatiskt" valt. Fladdra runt lite, ändra alternativ och gå tillbaka och titta om det plötsligt går att välja Dubbelsidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har själv en HP Deskjet 58xx skrivare som är trådlös. Den kan printa på båda sidor om man vill. För att få den att printa på båda sidor så väljer man two-sided printing kolla bild nedan. Men för att få det alternativet måste man gå via menyn o välja print annars så printar den på ena sidan bara. Annars kan man kanske ställa in det default.

post-11450-1165751183.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ofta gå runt problemet genom att välja "skriva ut ojämna sidor" först, vända på bunten och skriva ut "skriv ut jämna sidor" (man kan behöva klicka i "i omvänd ordning" eller sortera om pappren baklänges) – inte lika smidigt som att ha en skrivare som vänder papper själv eller bara ett klick i inställningar men fungerar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I bland behöver man konfigurera skrivaren för att alla alternativ ska fungera. Testa att öppna Skrivarinställningar, markera skrivaren och klicka på Info-knappen. I fönstret som då dyker upp finns en rullgardin överst, välj "Installerbara alternativ" från den och kolla om det finns något som handlar om dubbelsidig utskrift där.

Annars kan det handla om knepigheter i skrivardrivrutinerna. Testa att "labba runt" lite med inställningarna. Tex har jag varit med om att vissa alternativ som inte gått att välja plötsligt blir valbara om man väljer ett pappersfack under "Pappershantering" i stället för att ha "Automatiskt" valt. Fladdra runt lite, ändra alternativ och gå tillbaka och titta om det plötsligt går att välja Dubbelsidigt.

446994[/snapback]

 

har provat lite allt möjligt och jag fick det ju att fungera en gång huxflux. Har laborerat en massa hit och dit. Sen så kommer det inte upp nåt under installerbara alternativ. Kan inte göra nånting i den menyn..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_la....x=7&submit.y=7

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualC...=reg_R1002_SESV

 

 

Här är drivrutiner och manual-installation till din HP 1510, kolla att det finns nått skriftprogram på HP och ta Engelska om det inte finns på Svenska, ps! sitter på

några kartonger A-4 papper som kan bytas mot nått annat,pmá.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...