Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Apple LaserWriter Pro 630 vill ha service!


MacMagnus

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min gamla trotjänare en Apple LaserWriter Pro 630 visade upp en ny lamp-status igår, och slutade

fungera! Det är lampona "Paper Out" och "Paper Jam" som blinkar. Vid kontroll kunde jag konstatera

att båda magasinen innehåller papper och att inget papper sitter fast i skrivaren...

 

Fram med "User's Gude" och kunde konstatera att lampkoden betyder "the printer requires service"!

 

Jag har servat mackar och skrivare på mitt gamla jobb och har aldrig sett koden förut!

 

Är det någon som kan ge en kort beskrivning på vad jag förväntas göra för underhåll på skrivaren

för att få igång den igen??? Jag anser mig ha tillräckliga kunskaper och verktyg för att göra vad som

krävs. Jag känner inte för att vända mig till min återförsäljare som första alternativ. Mitt OS: 10.4.8

 

/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Googla på:

 

Service manual LaserWriter Pro 630

 

så får du upp en rad möjliga källor. En hel del är försäljning, men lite jakt kanske fixar det gratis.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Thomas!

 

Via macosxhints.com hamnade jag på fixyourownprinter.com.

Nu vet jag att det är en så kallad Canon LBP-EX Engine i min skrivare.

 

Dessutom vet jag nu att det är "Quartz Fusing Lamp" som är trasig! Jag har mätt oändligt motstånd över anslutningsstiften! Finns reservdel att tillgå här hemma (i Kalmar), eller ska man behöva beställa från utlandet!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan idag få en ny PS-skrivare med bättre upplösning, ren inuti, med fräsch mekanik. lättare för några få tusenlappar!

Tycker du om att meka, meka på, men nångång skall väl även en gammal skrivare få gå till sista vilan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

Jag skulle gärna byta upp mig, en fräschare dator skulle också sitta fint...

Som arbestssökande får man allt "ta skeden i vacker hand"!

Jag står alltså till arbetsmarknadens förfogande, som det så vacket heter!

 

Den sista vilan för min LW Pro 960 är inte aktuell riktigt än som du kanske förstår. Jag jobbar stenhårt för att hitta ett nytt jobb eller nya uppdragsgivare, så att jag kan pensionera ut min åldrande maskinpark!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Idag kom reservdelen till min trasiga skrivare. Bipackad i försändelsen var även den instruktiva videon "Fuser Repair Video". Tack vare den var lätt att göra bytet av den trasiga kvartslampan. Med återmonterad "fuser" fungerar min trotjänare igen!

Kostnad 527 kronor inklusive svensk moms och exp.avgift, plus lite eget arbete.

fixyourownprinter.com blev min räddning. /Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...