Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacWorld & iPlay söker redaktionssekreterare


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Vill du jobba med Mac på heltid?

– vi söker redaktionssekreterare till MacWorld och iPlay

 

I fräscha lokaler i centrala Stockholm sitter ett skönt litet gäng och gör Sveriges roligaste IT-tidningar; MacWorld & iPlay. Våra paroller "För dig som älskar Mac" respektive "För dig som älskar iPod" avslöjar att arbetet på vår redaktion handlar väldigt mycket om passion för produkterna, och om du ska passa hos oss tror vi att du måste dela den. Men viktigast av allt är att du har erfarenhet från redaktionellt arbete, ett elegant språkbruk och framför allt ett mycket väl utvecklat organisatoriskt sinne.

 

Som redaktionssekreterare på MacWorld och iPlay kommer du att hålla i det dagliga arbetet och se till att allt flyter enligt planen - och vara redo att lösa problemen när det inte gör det. Tillsammans med övriga redaktionen planerar du kommande nummer, redigerar texter, skriver egna artiklar och är varje försenad frilansares dåliga samvete. Dessutom jobbar du en del med våra webbsajter, så meriter från den typen av arbete är ett stort plus.

 

Vi tror att du är initiativtagande, positiv, en tydlig ledare och har mycket lätt för att kommunicera med människor, både i skrift, över telefon och i verkliga livet. Och sist men inte minst: Du måste ha humor och glimten i ögat. Att ha roligt på jobbet är en självklarhet för oss.

 

Tillträde till tjänsten sker omgående enligt överenskommelse.

 

Frågor om tjänsten besvaras av chefredaktören Andreas Leijon på 08-453 62 48 alternativt leijon@idg.se

 

Skicka ditt cv och en personlig presentation på max ett A4 omgående till jobb@idg.se eller:

 

IDG

International Data Group AB

Personalavdelningen

106 78 Stockholm

 

Märk din ansökan med ”Red.sek MW”.

 

MacWorld ges ut av IDG som har hängavtal med Svenska Journalistförbundet. Den lokala SJF-klubbens ordförande är Rebecka Guzmán, 08-453 62 08, rebecka.guzman@idg.se.

 

MacWorld ingår i International Data Group, IDG, som är världens ledande utgivare av IT-relaterad information. Företaget grundades 1964 och har en omsättning på 2,4 miljarder USD och 13 500 anställda i 85 länder. Sammanlagt ger IDG ut 300 IT- och affärstidningar, har 330 webbsajter och arrangerar närmare 170 mässor i 35 länder.

 

IDG i Sverige är med 220 anställda landets ledande mediehus inom IT sedan 1983. I bolagets portfölj av produkter och tjänster ingår 19 IT- och affärstidningar såsom Biotech Sweden, Computer Sweden, CIO Sweden, MacWorld, MikroDatorn, Internetworld, PC för Alla och de nystartade tidningarna Big Twin och Level, 30 webbplatser (www.idg.se), som tillsammans har över tre miljoner besök per månad, tjänster för relations- och direktmarknadsföring som DR-utskick, adresser samt seminarier och konferenser inom IT. IDG är även marknadsledande inom rekrytering av IT-personal.

 

För mer information om företaget se http://www.idg.se/info/foretaget/idg.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Vill återigen uppmuntra alla som känner sig manade att söka jobbet! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Andreas Leijon
Söker ni även nyhetsredaktörer som kan skriva nyheter? Inte vid IDG då utan hemma.

419017[/snapback]

Det gör vi alltid! Skicka ett mejl till The Simpmeister på simon.grabiec@idg.se så ger han dig mer info. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inget om hur många bollar man ska kunna hålla i luften samtidigt!! Jag är usel på att jonglera, en boll går bra, men redan vid två blir det ryckigt och jag tappar en boll, ja ibland faktiskt båda!

Men jag kan leda allsången på firmafesterna, bara jag slipper jonglera! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inget om hur många bollar man ska kunna hålla i luften samtidigt!! Jag är usel på att jonglera, en boll går bra, men redan vid två blir det ryckigt och jag tappar en boll, ja ibland faktiskt båda!

Men jag kan leda allsången på firmafesterna, bara jag slipper jonglera!  :pompoms:

419060[/snapback]

Darling, vi kanske ska söka tjänsten tillsammans? :w00t::pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Darling, vi kanske ska söka tjänsten tillsammans?  :w00t:  :pompoms:

419076[/snapback]

 

Vadå, delad ekonomi? ska jag ta det som ett frieri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör vi alltid! Skicka ett mejl till The Simpmeister på simon.grabiec@idg.se så ger han dig mer info. :yeahbaby:

419018[/snapback]

 

Härligt! :D Gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Simon Grabiec

Vi har nu anställt en ny redaktionssekreterare, så rekryteringsprocessen är avslutad för denna gång.

 

Stort tack till er alla som visat intresse för tjänsten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...