Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Epson Printer Utility


northpaw

Rekommendera Poster

Min far har uppdaterat sitt datorinnehav, och vill nu gärna köra Epson Printer Utility till sin Stylus Color 740, i stället för Apples drivis, för att han känner att han har större koll på utskrifterna då. Men det finns ju ingen EPU längre på nätet! Är man helt och håller hänvisad till Apples grejor nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Nejdå, ladda ned drivrutinerna till SC 740 från Epson, så installeras även Epson Printer Utility. Den hamnar i Biblioteket någonstans, men om jag inte minns fel läggs en genväg i programmappen vid installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå, ladda ned drivrutinerna till SC 740 från Epson...

408602[/snapback]

Mnjae, det går liksom inte. När jag försöker ladda ned rätt drivis från Epsons webbsida får jag meddelandet "Det finns ingen drivrutin att ladda ned för din konfiguration. Det kan bero på att drivrutinen redan finns med i ditt operativsystem." och det tolkar jag som att de inte längre tillhandahåller lösa drivisar. Eller har du tips på var man hittar en sådan?

Min "konfiguration" är att jag angav engelska eller svenska som språk, och Mac OS X för Power PC som operativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Jag har zippat min Printer Utility och lagt den här

Ladda hem den och lägg den uppzippade mappen i "Startdisken/Bibliotek/Printers/Epson". Sen är det väl bara att lägga en genväg i Dock eller nån annanstans.

 

Fungerar den på mina StylusColor 760 borde det väl fungera på din fars 740.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...