Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

crossover, hur fungerar programet?


MonkeyB

Rekommendera Poster

Hej, kom kontakt med programet crossover på grund av sökning av

olika typer av program för windowsanvänding!

 

Nu undrar jag av dom som har använt sig lite av denna betaversion

eller bara är allmänt kunniga i övrigt kan svara på dessa frågor!

 

1. Crossover fungerar det enbart när det är igång, eller körs det i bakgrunden?

 

2. Windowsdatorer är motagliga för virus delvis på grund av att de öppnar automatiskt

.exe filer som skickas hem till datorn.. uppstår samma problem om man kör crossover på

sin mac?

 

3. Hur säkert är programet? går det att begränsa så att det enbart kan intrigera till

"godkända .exefiler" som admin på datorn själv kontrollerar och bestämmer över!?

 

vad jag undrar över är lite helhet över programet, och typiska problem som kan

uppstå ifall man anväder programet (frågorna är bara tagna lite i luften för att

ge en övergripande bild på vad det jag är uite efter för svar)

 

 

alla tips om programet är uppskattade :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, kom kontakt med programet crossover på grund av sökning av

olika typer av program för windowsanvänding!

 

Nu undrar jag av dom som har använt sig lite av denna betaversion

eller bara är allmänt kunniga i övrigt kan svara på dessa frågor!

 

1. Crossover fungerar det enbart när det är igång, eller körs det i bakgrunden?

 

2. Windowsdatorer är motagliga för virus delvis på grund av att de öppnar automatiskt

.exe filer som skickas hem till datorn.. uppstår samma problem om man kör crossover på

sin mac?

 

3. Hur säkert är programet? går det att begränsa så att det enbart kan intrigera till

"godkända .exefiler" som admin på datorn själv kontrollerar och bestämmer över!?

 

vad jag undrar över är lite helhet över programet, och typiska problem som kan

uppstå ifall man anväder programet (frågorna är bara tagna lite i luften för att

ge en övergripande bild på vad det jag är uite efter för svar)

alla tips om programet är uppskattade :lol:

407201[/snapback]

 

1. Det måste ju vara igång, om det körs i bakgrunden är det ju igång ändå.

 

2. Dom flesta program funkar på Crossover Mac, men inte alla. Skulle du få ett virus så tror jag inte viruset skulle funka ändå.

 

3. Programmet är i beta, vet inte om man kan ställa in så mycket sånt.

 

Rekommenderar Parallels eller Boot Camp än så länge framför detta program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MonkeyB,

 

Jag kan varmt rekomendera Apple Bootcamp. Jag använder det själv hemma på min MacPro och det fungerar suveränt utan några problem alls. Dock så måste du ju starta om för att byta system, vet inte hur det är med applikationen du postade om här innan. Så du kan ju inte köra Windows-applikationer i bakgrunden så sett. Det är väl det enda som är nackdelen kanske, men åtminstone på min burk tar det inte lång tid att start om heller. Windows XP startar lite långsammare än MacOs X dock.

 

:yeahbaby:

 

Edit: Meningsuppbyggnad och stavning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

alltså har lite funderingar kring crossover...när man installerar windowsprogrammen, hur lägger de sig på hårddisken??

alltså antar att de inte lägger sig som macprogrammen i programmappen, men typ lägger de sig i någon speciell crossovermapp eller nått så de blir lätta att avinstallera helt och så?!?

 

"vågar" inte testa om man inte lätt kan rensa bort skiten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MonkeyB,

 

    Jag kan varmt rekomendera Apple Bootcamp. Jag använder det själv hemma på min MacPro och det fungerar suveränt utan några problem alls. Dock så måste du ju starta om för att byta system, vet inte hur det är med applikationen du postade om här innan. Så du kan ju inte köra Windows-applikationer i bakgrunden så sett. Det är väl det enda som är nackdelen kanske, men åtminstone på min burk tar det inte lång tid att start om heller. Windows XP startar lite långsammare än MacOs X dock.

 

:yeahbaby:

 

Edit: Meningsuppbyggnad och stavning.

411968[/snapback]

Har bootcamp fullt stöd för USB2 enheter? Funderar på att lägga in WIN XP för flash av Nokia telefonen min via deras updatetjänst som går via USB2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bootcamp fullt stöd för USB2 enheter? Funderar på att lägga in WIN XP för flash av Nokia telefonen min via deras updatetjänst som går via USB2.

454698[/snapback]

 

BootCamp gör så att du kan köra Windows direkt på maskinen utan att något annat är igång. Windows känner ingen skillnad på din Mac och en vanlig PC. För att ge dig ett kort svar: Allt funkar perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...