Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Monterad volym


phreakii

Rekommendera Poster

Hej!

 

Problem problem problem!

 

Sitter och jobbar i en Quad G5 inköpt jan 06. Jobbar som grafiker på ett tryckeri på repro, prepress. Programvara, ja de vanliga grafiska programmen, InDesign, Illustrator, Pshop & Quarken. Alla programvaror är skarpa, inga kopior. Vad är då mitt problem? Jo min maskin, som jag haft på service 2 ggr nu, men dem finner inget fel! Hur upplever jag då problemen? Jo här kommer dem..

 

Det kommer slumpmässigt, men efter ett par timmars tid efter kallstart så dyker badbollen upp mer frekvent. Och ska jag mata ut en volym, DVD, så försvinner den från skrivbordet visuellt men matas inte ut ur spelaren. Och jag når ju självklart inte informationen på skivan eftersom den är "utmatad". Sen när den nu försvunnit så kan jag inte mata in/ut spelaren alls, utan tvingas starta om datorn. Och detta sker med mindre mellanrum i tiden ju längre datorn står på. Sen vet jag att hur galet det än låter så "släpper" den IP-adresserna på vårt nätverk. Vi får tilldelat våra IP's via DHCP ifrån routern, och när min maskin "förstört" uppkopplingen mot nätet, får alla vänta tills routern tilldelar nya IP's eller om man förnyar dem själva. Sen är sökningen vi Spotlight väldigt märklig, ska jag skriva ut tex ordet "September" kommer jag ett par bokstäver in i ordet innan de hänger sig, visst de släpper efter ett tag men det funkar inte som de ska.