Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trist utveckling


ClCdCm

Rekommendera Poster

Det har blivit väl mycket pet i trådar nu. Fick nyss flera inlägg raderade utan anledning. I alla fall ingen anledning jag kan acceptera eller begripa. Sen har det allmänt blivit mycket torrare och striktare de senaste månaderna.

 

Många saker på sista tiden har fått mig att fundera på att hoppa av skutan. Det känns tråkigt, eftersom jag generellt trivs, men att ofta bli sur och arg över saker som tas bort, censureras och så vidare, det är inget kul alls.

 

Nu tar jag en paus på några veckor för att lugna ner mig. Jag hoppas jag orkar komma tillbaks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var tråkigt att höra ClCdCm, jag svär mig fri, har inte raderat något av dina inlägg.

 

Gillar dina ibland "avvikande" åsikter, och tycker att det är kul att diskutera med dig, har full respekt för dina åsikter, och jag hoppas att du inte tagit illa vid dig när jag "slängt käft" med dig.

 

Naturligtvis vill jag att du ska stanna kvar här hos oss, vem ska då vara lite motvals mot oss :ThumbsUp: ...så jag hoppas att du inte lämnar oss.. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte vara så att dina inlägg varit svar på otillåtna frågor? Och så har dina inlägg åkt med för att de annars förlorat sitt sammanhang.

 

OM någons inlägg raderas, så tycker jag att det minsta man ska få är en förklaring. Och då menar jag inte en svepande generalisering och/eller en hänvisning till oskrivna regler. Nej, klart och tydligt ska det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har blivit väl mycket pet i trådar nu. Fick nyss flera inlägg raderade utan anledning. I alla fall ingen anledning jag kan acceptera eller begripa. Sen har det allmänt blivit mycket torrare och striktare de senaste månaderna.

 

Många saker på sista tiden har fått mig att fundera på att hoppa av skutan. Det känns tråkigt, eftersom jag generellt trivs, men att ofta bli sur och arg över saker som tas bort, censureras och så vidare, det är inget kul alls.

 

Nu tar jag en paus på några veckor för att lugna ner mig. Jag hoppas jag orkar komma tillbaks.

406036[/snapback]

 

Äh, bit ihop nu, ClCdCm. Dina synpunkter och perspektiv behövs här på forumet. Jag kan hålla med om att modererandet och moralismen går till överdrift allt som oftast, men man ska komma ihåg att moderatorerna har en mycket svår och grannlaga uppgift. I stort sett på varenda internetforum jag besökt, pågår en modereringsdebatt - ibland högljudd och gnällig, ibland lite mer lågmäld, som här på MacWorlds forum.

I stället för att dra borde du stanna och ta debatt varje gång du anser att moderering utförs på fel sätt. Moderatorerna behöver kritik och synpunkter för att utvecklas i sina roller. Om ingen protesterar och diskuterar deras ingrepp vet de aldrig riktigt när de gör fel eller rätt.

Och dina synpunkter lyssnar väl de flesta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra iMatte, kunde inte uttryckt det bättre själv.

 

Självklart ska vi ha kritik (och en liten ros ibland) vi har lite oklara regler, och gör ibland helt egna beslut, i tron att vi handlar rätt.. :blushing:

 

Bästa är och jag skall försöka ta till mig att göra det, är att meddela den som gjort ett övertramp mot reglerna, att skriva min motivering i ett PM till medlemmen varför jag raderat eller ändrat ett inlägg.

 

Vet att jag gjort det i en del fall, men ska ha som mål att göra det till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan se några orsaker till att lämna forumet (det tar mycket tid att plöja igenom och svara på trådar), men det här känns inte som en av dem.

 

Hade nån frågat mig i början av veckan så hade jag inte vetat att det fanns moderatorer här och än mindre vilka det var. Det måste väl ses som ett gott betyg till de som försöker hålla ordning (och till de som skriver här inne).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du ska va kvar Clcdcm!

 

Men en sak jag märkte tidigare i veckan var en tråd som blev aningens lite otrevlig och så tog moderatorn och ändrade rubriken el nåt och så fattade man absolut ingenting om vad som hade hänt el nånting eftersom man kom in som först efter ändringen, tycker det vore en bra idé som sagt om moderatorn när han ändrar gärna ha kvar det felaktiga, så länge det inte är rasistiskt el brottsligt el nåt, om det inte är för mycket begärt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Inga drama queen-tendeser här nu tack! ;)

Skämt åsido har vi på kort tid fått flera frivilliga moderatorer och i början är det lätt att man tar i lite extra innan man hittar känslan så att säga.

 

Så se det inte som något som försämras, utan något som håller på att bli bättre, fast att det tar lite tid att få allt intrimmat ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att ta bort något innan jag hunnit läsa det kan ju aldrig vara rätt! Klart man vill veta vad man missat, kan man inte få en hint?  :fundersam:

406144[/snapback]

 

Jodå, en hint kan du få. De flesta modererade inlägg handlade faktiskt om dig och din [struket av moderator]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, en hint kan du få. De flesta modererade inlägg handlade faktiskt om dig och din [struket av moderator]

406165[/snapback]

 

Jaja, om dig och din [struket av moderator] finns väl inte mycket att säga!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, om dig och din [struket av moderator] finns väl inte mycket att säga!!

406183[/snapback]

 

Kanske inte, men Svenska Akademin funderar visst på en utnämning och jag skulle självklart tacka ja.

Dock förstår jag inte alls varför moderatorerna måste stryka varje inlägg som handlar om din [struket av moderator], det är ju knappast någon hemlighet att du [struket av moderator] med sånt. Hela Västerås pratar ju om att någon borde [struket av moderator] innan det är försent. Och eftersom jag själv är motståndare till [struket av moderator] så kan jag bara hålla med.

 

 

Detta inlägg har ändrats senast 22.32 av en moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte, men Svenska Akademin funderar visst på en utnämning och jag skulle självklart tacka ja.

Dock förstår jag inte alls varför moderatorerna måste stryka varje inlägg som handlar om din [struket av moderator], det är ju knappast någon hemlighet att du [struket av moderator] med sånt. Hela Västerås pratar ju om att någon borde [struket av moderator] innan det är försent. Och eftersom jag själv är motståndare till [struket av moderator] så kan jag bara hålla med.

Detta inlägg har ändrats senast 22.32 av en moderator

406191[/snapback]

 

[struket av moderator]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du ska va kvar Clcdcm!

 

Men en sak jag märkte tidigare i veckan var en tråd som blev aningens lite otrevlig och så tog moderatorn och ändrade rubriken el nåt och så fattade man absolut ingenting om vad som hade hänt el nånting eftersom man kom in som först efter ändringen, tycker det vore en bra idé som sagt om moderatorn när han ändrar gärna ha kvar det felaktiga, så länge det inte är rasistiskt el brottsligt el nåt, om det inte är för mycket begärt?

406128[/snapback]

Håller med alla föregående.... jag behöver någon som håller koll på mig

när jag rotar mycket i arkivet :ThumbsUp::geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, en hint kan du få. De flesta modererade inlägg handlade faktiskt om dig och din [struket av moderator]

406165[/snapback]

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...