Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya 30gb iPod - batteritid?


Anders_X

Rekommendera Poster

Funderar starkt på att köpa min tredje iPod, den nya 30gb. Problemet är som vanligt batteritiden, det är grymt att den är så tunn som den är (+ priset) men det blir ju på bekostnaden av batteri. 14 h musik och 3,5 h video säger dom, vilket antagligen betyder typ 10-11 h musik o 2 h video... Har jag rätt? Nån som har mer info om detta?

Vad säjer ni som har förra iPod video?

 

:fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar starkt på att köpa min tredje iPod, den nya 30gb. Problemet är som vanligt batteritiden, det är grymt att den är så tunn som den är (+ priset) men det blir ju på bekostnaden av batteri. 14 h musik och 3,5 h video säger dom, vilket antagligen betyder typ 10-11 h musik o 2 h video... Har jag rätt? Nån som har mer info om detta?

Vad säjer ni som har förra iPod video?

 

:fundersam:

400442[/snapback]

 

 

Står ju faktiskt på apple's hemsida:

 

Med all musik i handen kanske du aldrig vill sluta lyssna. Tursamt nog spelar din iPod ljud under upp till 20 timmar (2). Om du hellre vill titta kan du njuta av kristallklar video under upp till sex och en halv timme (3).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ut ungefär 14 timmar när jag lyssnar på musik. När man ofta byter låt och scrollar genom sina lister ligger den under det. Medans om man bara låter den spel igenom musiken ligger den över det. Så genomsnittet ligger ungefär på 14 timmar vid musikspelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror apples uppskattning på 14 h musik och ca 4 h film stämmer rätt bra. Beror dock helt på hur självgående du låter den vara. Pillar du mycket i listorna, ändrar volym på filmerna osv kan du räkna bort en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står ju faktiskt på apple's hemsida:

 

Med all musik i handen kanske du aldrig vill sluta lyssna. Tursamt nog spelar din iPod ljud under upp till 20 timmar (2). Om du hellre vill titta kan du njuta av kristallklar video under upp till sex och en halv timme (3).

400446[/snapback]

 

Ja men det gäller ju 80 gb modellen. För 30 gb står 14/4 h. Men dom har ju angett batteritider i överkant tidigare (har jag upplevt det som iaf). Mest är jag intresserad av hur batteriet funkat när man kör video.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har mer specifik info om batteritid när man ser på video på 30gb? Skulle hjälpa mej mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...