Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SE 990i & Mac?


Balooba

Rekommendera Poster

Suget efter en P990i börjar bli svårt att stoppa, men är det nån här som är eller kan tänkas bli försökskanin gällande kompatibiliteten med Mac och iSync?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Har inte testat med p990 men dock med m600 som också bygger på UIQ 3 platformen och där finns ingen kompabilitet med isync och då finns det ingen till p990 heller, eftersom båda anvender samma lilla program för att synca.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar oxå på den telefonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Det är som sagt en helt ny generation av Symbian vi pratar om här. Inga iSyncpluggar har synts till ännu och enkelt rykten på nätet är det en uppdatering til 10.4.8 från Apple som krävs för att den till synes enkla operationen ska kunna äga rum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sten.ingelf@telia.com
Suget efter en P990i börjar bli svårt att stoppa, men är det nån här som är eller kan tänkas bli försökskanin gällande kompatibiliteten med Mac och iSync?

388712[/snapback]

Jag har köpt P990i och undersöker om det finns någon ”plug in” för denna, vilket jag tvivlar på. Men finns det inte på nätet? är det någon som vet var man ska söka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Jag har köpt P990i och undersöker om det finns någon ”plug in” för denna, vilket jag tvivlar på. Men finns det inte på nätet? är det någon som vet var man ska söka?

389581[/snapback]

 

noppe tyvärr finns det inget. vi får snällt vänta på att Apple släpper nya

versionen av iSync som borde ha stöd för UIQ 3 telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Suget efter en P990i börjar bli svårt att stoppa, men är det nån här som är eller kan tänkas bli försökskanin gällande kompatibiliteten med Mac och iSync?

388712[/snapback]

 

Jag har en P990i och den fungerar inte till iSync. Jag hoppas att apple gör en uppdatering på iSync ganska snart så vi kan använda våra telefoner med våra Macar. UIC 3.0 kommer ju inte bli ovanligare direkt ;) och smartphones kommer bli vanligare så det gäller ju att vara up to date med sync programvaror när nya maskiner kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fortfarande ingen isync med min p990i. Varför går det inte på mac men på pc?

jag trodde nya uppdateringen skull hjälpa till men det gjorde den inte.

suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Fortfarande ingen isync med min p990i. Varför går det inte på mac men på pc?

jag trodde nya uppdateringen skull hjälpa till men det gjorde den inte.

suck

407924[/snapback]

 

Det är en uppdatering till iSync som behövs och dom duggar inte tätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Asså, det är jäkligt tråkigt att Apple är så himla slöa med vissa uppdateringar. Det kan ju inte vara så tok-svårt att knåpa ihop en iSync update till våra telefoner eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, det är jäkligt tråkigt att Apple är så himla slöa med vissa uppdateringar.

445920[/snapback]

Varför är det alltid Apples fel? För Windows är det ju Nokia, Sony-Ericsson och andra tillverkare som fixar stödet. Men till Mac är det ingen som gör det. Tillverkarna av mobilerna tar inte ansvaret för att fixa detta. Det är just av den anledningen som Apple tog fram iSync, men tillverkarna orkar inte ens göra plugins till iSync.

 

Det kan ju inte vara så tok-svårt att knåpa ihop en iSync update till våra telefoner eller??

445920[/snapback]

Om det inte är så tok-svårt, varför fixar du inte det själv då?

 

För att fixa det så behöver du en komplett specifikation från Sony-Ericsson, om alla de ca 250-300 parametrar som behövs för kommunikationen. Om nu S-E orkar göra sig besväret att skicka det till dig. Förmodligen är de lika slöa med att skicka dessa specifikationer till Apple, och då är det tyvärr inte så lätt att fixa stöd för en ny mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Asså, det är jäkligt tråkigt att Apple är så himla slöa med vissa uppdateringar. Det kan ju inte vara så tok-svårt att knåpa ihop en iSync update till våra telefoner eller??

445920[/snapback]

 

:chockadskeptisk:

 

Ursäkta? Saken är den att UIQ 3 som är tämligen nytt och därav måste ett helt

nytt script skrivas, så dom kan inte vidareutveckla på det scriptet som fungerar med P800 - P910.

 

Tydligen ska UIQ3 vara mycket mer komplicerat än än tidigare UIQ och Symbian versioner. Därför finns det inte lika många program till UIQ3 mobiler ännu.

 

Så JO det är tok-svårt att knåpa ihop en iSync update.

Sen tror jag att Apple sparar på iSync updaten tills 10.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...