Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spela PC-spel på din iMac!


RockarDockan

Rekommendera Poster

Tja!

 

Surfade nyss omkring lite på Internet och hittade en trevlig länk med lika trevlig information om hur man kan spale PC-spel på sin iMac:

http://www.transgaming.com/index.php?modul...display&ceid=24

 

Programmet som ska göra detta möjligt heter tydligen "Cider", men verkar dessvärre inte finnas uta för nedladdning ännu. Jag har dock e-postat tillverkarna och frågat om man man skulle kunna få en smakprovsversion! Återstår att se om så blir fallet, och om dem över huvud taget svarar... :kaffe:

 

Ett rent och skärt tips från min sida!

 

Ha det gött alla übermacare! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man lite noga på sidan så står det "Cider is targeted at game developers and publishers and, unlike Cedega, is not an end user product."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är endast - så vitt jag förstått - för Intel iMacs. Jag missade tydligtvis den smärre detaljen om att det ännu inte är en end-user applikation, men man får väl hoppas på en läcka någongstans! :w00t: *ler*

 

Vad finns det annars för sätt att köra PC-spel på en Intel iMac? Säg inte Boot Camp... Det programmet gjorde min dator operativslös, o när jag väl fick igång allt så hade jag Windows XP på min iMac... Jättetrevligt...Not! (Har dock lyckats pilla tillbaka mitt OS X efter mkt strul)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...