Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Billiga iMac Intel?


KILLINSTINCT

Rekommendera Poster

Jag är ute efter en BILLIG iMac intel.. har sökt både i säljforumet här, blocket ,tradera.com utan resultat.

 

Vet ni något specifikt ställe där folk säljer sina iMacs BILLIGT? (Dvs under 10 000)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju få en sprillans ny för bara 12795kr på Apple Store. Då blir det heller inte något krångel med garantier, saknade diskar eller annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Telly! Efter vad jag kan läsa mig till verkar det vara mycket problem med just begagnade datorer, rätta mig gärna om jag har fel! Dessutom tycker jag begagnade Mac´s har ett för högt andrahandsvärde. Ni som anonserar ut era Macar, får ni verkligen de priser ni bergär!?!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, den billigaste varianten är ju en 17", glömde skriva att jag är ute efter en 20"

 

Dessutom om jag skulle handla på apple.se skulle jag handla via Studierabatt och då kostar 20" datorn 15.115kronor

iMac intel med Studentrabatt

 

Sen de som säljer sina datorer på blocket tycker jag sätter extremt höga priser på de, liksom. VISST de var dyra när de köpte datorn själv, men priset sjunker ju rejält när det har varit en person som suttit vid den och slitit på den. Jag ogillar egentligen begagnade datorer.

 

Kan kolla m a ctorget som blev tipsat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det verkar lite väl optimistiskt att försöka få tag i en begagnad iMac intel 20" för under 10000:- De har ju för guds skull knappt funnits på marknaden i drygt ett halvår. Jag köpte min i april och det är fortfarande samma specs på den som apple säljer i sin affär som den jag har hemma. Enda skillnaden är att den idag är 1000:- billigare än när jag köpte min.

 

Tror du verkligen att någon som köpt en iMac för omkring 18000:- för ett halvår sedan säljer den idag för under 10K? Jag skulle inte göra det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde man skulle undvika spamtorget efter allt som hänt, eller?

387456[/snapback]

Vad var det där för kommentar?

 

För övrigt så tycker jag att det är positivt att Macdatorer har ett högt andrahandsvärde och, Ja, det verkar i många fall som om man får ut det man begär om det sker inom rimliga gränser. Det är hög kvalitet... till skillnad från Sånt här skräp som man dumpar för att bli av med.

 

10.000 för en Intel iMac 20" ha ha haaaaa, det var inte bara optimistiskt, det är att lita på sin gud och att han kastar ngn i ens väg som verkligen INTE vill ha en Mac utan där ngn har blivit pådyvlad en sådan som gåva och denne ngn VERKLIGEN vill bli av med "skräpet"... fast då tror jag att detta forum är helt fel att leta på... fast jag kan ha HELT fel.

 

Här betraktas Intel iMac som en väldigt bra dator. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt här skräp

387478[/snapback]

DEN DÄR ASSÅ!! :chock: Så liten och söt dator :blushing:

 

Vem i h*lv*** vill ha en iMac när det finns en sån läckerbit runt hörnet?? :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro mig, det finns folk som säljer sina nya iMac intel till under 10 000.

Jag såg en traderaauktion som slutade på 8100 kronor för en iMac intel 20" med 2ghz processor, 1gb minne.

 

Tyvärr hade jag inte chans att buda på den då, så JA det finns folk som säljer billigt.

Dessutom sjunker ju värdet på datorn enormt när den är begagnad anser jag.

Vem fan vill köpa en iMac intel för över 10 000 när någon har slitit på den i 6 månader? Inte jag iallafall.

 

Skulle köpt en mac mini direkt om det fanns 2ghz processor samt 250gb hårddisk, men burken har ju en skithårddisk på 2.5"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro mig, det finns folk som säljer sina nya iMac intel till under 10 000.

Jag såg en traderaauktion som slutade på 8100 kronor för en iMac intel 20" med 2ghz processor, 1gb minne.

 

Tyvärr hade jag inte chans att buda på den då, så JA det finns folk som säljer billigt.

Dessutom sjunker ju värdet på datorn enormt när den är begagnad anser jag.

Vem fan vill köpa en iMac intel för över 10 000 när någon har slitit på den i 6 månader? Inte jag iallafall.

 

Skulle köpt en mac mini direkt om det fanns 2ghz processor samt 250gb hårddisk, men burken har ju en skithårddisk på 2.5"

387769[/snapback]

he he he

 

Jag har hört om osannolika priser på sk auktioner... :elaktflin:

 

Men visst, dom som verkligen vill bli av med ngt som dom ändå fått sig givet...

 

Att sälja en 6 månader gammal dator 10.000 under inköpsvärdet låter inte bara osannolikt utan dessutom dumt och oseriöst. Men jag hoppas den som sålde fick ngt ut av affären. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro mig, det finns folk som säljer sina nya iMac intel till under 10 000.

Jag såg en traderaauktion som slutade på 8100 kronor för en iMac intel 20" med 2ghz processor, 1gb minne.

 

Tyvärr hade jag inte chans att buda på den då, så JA det finns folk som säljer billigt.

Dessutom sjunker ju värdet på datorn enormt när den är begagnad anser jag.

Vem fan vill köpa en iMac intel för över 10 000 när någon har slitit på den i 6 månader? Inte jag iallafall.

 

Skulle köpt en mac mini direkt om det fanns 2ghz processor samt 250gb hårddisk, men burken har ju en skithårddisk på 2.5"

387769[/snapback]

Om du klickar på den säljaren på Tradera så ser du att han är avstängd. Han har säkert inte sålt en iMac till det priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle köpt en mac mini direkt om det fanns 2ghz processor samt 250gb hårddisk, men burken har ju en skithårddisk på 2.5"

387769[/snapback]

 

Om det satt en 3.5" i skulle det ju inte vara en MacMini längre, snarare en MacMedi... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klickar på den säljaren på Tradera så ser du att han är avstängd. Han har säkert inte sålt en iMac till det priset.

387779[/snapback]

 

Haha, ojdå! Jo jag förstod nog att det var någonting skumt. Nästan för bra för att vara sant i pris liksom..

 

Nej, men tycker ni jag gör en dålig affär om jag köper den där iMac G5.an som var precis innan Intel iMacen kom?

Egentligen vill jag ha intel, men G5an är mkt billigare nu.

 

 

Nej, men det skulle underlätta lite mer om mac minin hade 3.5" hårddisk, då kunde man uppdatera den till hur mycket man vill. 2.5" hårddiskar är både mindre i kapacitet, och dyrare för varje gb. That sucks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns lite fördelar med externa diskar oxå.

387922[/snapback]

 

Ja, om man har någonstans att gömma bort de. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Vad var det där för kommentar?
Om du vill veta mer om den hemsidan som det var i alla fall för ett år sen läs här. Det finns MYCKET mer att läsa om historien på 99mac. Här är ett bra exempel. Jag skulle själv inte rekommendera den sidan i första hand. Tillbaka till ämnet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Vad du anser är rimliga priser är ju upp till dig, men så länge någon annan är beredd att betala mer så blir priserna högre. Jag vet inte varför, men folk verkar ofta ha märkliga uppfattningar om hur begnatmarknader (eller andra marknader för den delen) fungerar. Det finns inget objektivt "rimligt" när det gäller priser. Du tar så mycket som folk är beredda att betala. Sen kan du ju klaga så mycket du vill över att folk värderar macar så högt, men det ändrar ju inte läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ute efter en BILLIG iMac intel.. har sökt både i säljforumet här, blocket ,tradera.com utan resultat.

 

Vet ni något specifikt ställe där folk säljer sina iMacs BILLIGT? (Dvs under 10 000)

387269[/snapback]

 

Kan det här vara nåt? Pris 13.500 i svenska pengar. Fast du får åka till Köpenhamn...

 

Intel Mac

 

post-1077-1157904750.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen de som säljer sina datorer på blocket tycker jag sätter extremt höga priser på de

387296[/snapback]

 

Plocka ner dom på jorden igen genom att lämna ett "rimligt" bud.

Förr eller senare kommer dom acceptera... typ när det gått 6 månader o datorn står kvar hemma.

O då har den ju sjunkit ännu mer i pris. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fabriksny Imac 17" med 1,83 cpu kostar nu 9695kr (med samma grafik som i minin)

Se apple.se vad väntar du på??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...