Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ram från USA?


mozze

Rekommendera Poster

Tänkte öka på mitt RAM-minne till min imac globe 800 mhz. Med tanke på att dollarn sjunkit

och att priset i Sverige är rätt högt tänkte jag köpa via nägon amerikansk site.

 

Är det någon som kan rekommendera någon bra sida att handla från....?

 

Tackar och bugar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tvivlar på att du kommer tjäna på att privatimportera (åtminstone om man räknar med det ökade strul som det säkert kan leda till), frakten kommer ju gå på en del inte minst.

 

jag tycker inte priset i sverige är så särdeles högt. prisexempel på www.alina.se 512 mb = 795:- inkl moms. gå in och fråga på närmaste PC-hökare vad han ska ha för minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Och man får anta att ni menar M(ega), inte m(illi) som ni skriver.

 

Min gamla SE hade 1048576000 mb RAM vid leverans, och den gick i 8000000000 mHz! Det ni! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe

 

Funderar på vad en tusendels byte skulle innebära men kan inte komma på att det skulle betyda något alls. En byte är åtta bitar och en bit är en bit är en bit. Det blir liksom inte mindre eftersom den är integer :). Jag brukar därför (eller bara av lathet) inte bry mig om om jag använder versal eller gemen i mb eftersom det man fattar vad man menar, men allt kan ju förstås misstolkas om man verkligen vill ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har handlat från Other World Computer. Det fungerar hur bra som helst. De har en fiffig funktion på sin deras hemsida som gör det nästan omöjligt att välja fel minne. Kolla

här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...