Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa operatören är...


Genberg

Rekommendera Poster

Vad har ni för erfarenheter när det gäller mobiloperatörer? Hittade ingen aktuell tråd i ämnet...

 

Min tid med Vodafone/Telenor börjar dra sig mot sitt oundvikliga slut.

 

Tidigare har jag uppskattat att de legat i teknisk och kundvårdsmässig framkant, men på senare tid... jag vet inte. Things just ain't the same.

 

Och i den här världen, som är så föränderlig, tänker jag att någon annan måste ha tagit initiativet.

 

Tele2 och "3" kan eventuellt få mina autogireringar i framtiden. Är någon av dem bättre med Mac? Eller är det någon helt annan spelare jag borde gynna?

 

Är det inte någon som satsar på ett "världsabbonemang", med samma taxa överallt? Har bestämt för mig att jag sett nåt åt det hållet i en brittisk tidning. Virgin mobile?

 

Mot framkanten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga superhårda fakta. Men min uppfattning av Virgin / av att använda Virgin är att det är relativt dyrt att ringa med dem utomlands. Däremot har de olika taxor för om man tar emot samtal eller ringer. Billigare att ta emot.

 

Däremot var det en lättnad att byta från Orange till Virgin. Billigare, smärtfriare. Orange var hemskt, kan ringa en när man ligger och sover för att ställa frågor och sälja på en saker, vilket dom gjorde flera gånger i månaden.

 

I UK kan man också få SMS plötsligt, om man har abbonnemang som kostar MASSOR av pengar att ta emot, finns typ inget sätt att skydda sig heller, något som jag hoppas att det aldrig sprider sig därifrån. Sjuk "scam".

 

I Sverige har jag haft alla operatörer. Just nu har jag Vodafone/Telenor, företagsabonnemang.

Kostar runt tusingen i månaden, men man får ju ringa,smsa osv... för 6000:- i månaden. Funkar bra, även fast jag är skeptisk mot Telenorhistorien.

 

Såg precis att SMS till utlandet kostar mer hos telenor än nationella SMS, haha sjukt !

 

Hade för mig att Vodafone hade en "fördelaktig" utlandslösning... Finns den kvar? vet ej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med har jag inte sett att nägon "spelare" har något speciellt för mac eller pc när det gäller mobiloperatörer.

Däremot när det gäller telefonerna...

 

Jag tror t.ex. att alla operatörerna fungerar med 3G-surfrning med laptoppen/MacBook...

 

Tele2

Telia

Jag är säker på att Telenor har en sådan tjänst också men jag hittar den inte just nu.

 

I övrigt skall du ha större koll på huruvida telefonen är kompatibel med datorn över bluetooth mm.

Ett kanonprogram är ju Salling Clicker där du med telefonen kan styra massor av saker på Macen såsom iTunes, Iphoto, DVD-spelaren och diverse andra program. Du kan dels ladda ner script för diverse extra funktioern och skriva egna. :wub:

Salling

Detta kräver en telefon med Bluetooth som e kompatibel med Mac och SAlling.... SE brukar vara det liksom Nokia.

 

Man kan ju också skicka fax o.s.v. med en mobiltelefon men då kostar det extra hos operatören.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Vad jag vet erbjuder alla svenska operatörer saftiga priser för att surfa utomlands. Rent teknisk tycker jag att det är skamligt att 3 och Telenor inte har Leopard drivrutiner för sina USB modem, vilket har gjort omöjligt för mig att uppgradera. Tror inte att någon annan operatör har nämligen, eftersom alla kör med huawei vad jag vet.

Den stora fördelen med 3 är den suveräna hastigheten och teckningen, jag upplever min mobil uppkoppling på 7,2 Mbps mycket smidigare än min fasta lina på 10 Mbps.

Tror ändå inte att det finns en given bästa operatör, kan skilja sig rejält beroende på var man bor och så, men 3 erbjuder ändå kortare bindningstid om man vill prova, men då är det inte turbo-3G iofs, men billigt å andra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

3 har jag nu och det är den absolut sämsta skiten som finns. Oerhört arrogant support och dyrt att ringa med utomlands, ja när det efter mkt om och men funkar. Bara väntar på att min abonnemang ska gå ut.

 

Telia har bra täckning men är ett stenåldersföretag som inte har fattat det där med att marknaden styr. De tycks fortfarande leva kvar lite i sitt gamla myndighetstänkande

 

jag har alltid varit nöjd med Tele2 och kommer söka mig dit igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet erbjuder alla svenska operatörer saftiga priser för att surfa utomlands. Rent teknisk tycker jag att det är skamligt att 3 och Telenor inte har Leopard drivrutiner för sina USB modem, vilket har gjort omöjligt för mig att uppgradera. Tror inte att någon annan operatör har nämligen, eftersom alla kör med huawei vad jag vet.

Den stora fördelen med 3 är den suveräna hastigheten och teckningen, jag upplever min mobil uppkoppling på 7,2 Mbps mycket smidigare än min fasta lina på 10 Mbps.

Tror ändå inte att det finns en given bästa operatör, kan skilja sig rejält beroende på var man bor och så, men 3 erbjuder ändå kortare bindningstid om man vill prova, men då är det inte turbo-3G iofs, men billigt å andra sidan.

Ladda ner drivisar från tele2 och testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet erbjuder alla svenska operatörer saftiga priser för att surfa utomlands. Rent teknisk tycker jag att det är skamligt att 3 och Telenor inte har Leopard drivrutiner för sina USB modem, vilket har gjort omöjligt för mig att uppgradera. Tror inte att någon annan operatör har nämligen, eftersom alla kör med huawei vad jag vet.

Den stora fördelen med 3 är den suveräna hastigheten och teckningen, jag upplever min mobil uppkoppling på 7,2 Mbps mycket smidigare än min fasta lina på 10 Mbps.

Tror ändå inte att det finns en given bästa operatör, kan skilja sig rejält beroende på var man bor och så, men 3 erbjuder ändå kortare bindningstid om man vill prova, men då är det inte turbo-3G iofs, men billigt å andra sidan.

 

Mitt Huawei E220 ifrån tele2 funkar prima med leopard. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla operatörer har sina fördelar.

Jag föredrar tre, dom har det bästa 3g-nätet häromkring och dom har riktigt bra priser på abonnemang+telefon.

Jag har även tele2, men deras 3g-nät suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min (och tidningen Mobils) uppfattning är att Telia är bäst.. tror de vunnit bästa operatör sedan -03 eller nåt. Vodafone var det sämsta bull jag haft oturen att råka ut för men det kan mkt väl vara jag som haft otur (SMS som debiterats men aldrig kommit fram, driftstörningar, samtal där helt okända röster poppat in rätt vad det var och liknande underhållande saker.. :detvarintejag:

3 har inga abb. som passar mig då jag ibland gör annat än att snacka i mobilen :P De har väl shyssta priser på sina abb. om man ringer som en galning iofs.

Tele2 Compis har jag f.n. och det funkar hyfsat för det mesta, men enligt min erfarenhet sedan -96 är Telia oslagbara i det stora hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha provat flertalet operatörer har jag äntligen gått tillbaka till Telia, något dyrare än konkurrenterna, men den lyxen unnar jag mig. Skillnaden över ett år är några öl, så det gör varken till eller ifrån.

Täckning och support fäller avgörandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 3 just nu, är nöjd med det, dock inte med mobilen. Ska snart byta operatör dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Kör Tele2 och har gjort det sedan 97... Eller till och från, har varit ute på avstickare några småvändor med mitt nummer till andra bolag men alltid kommit tillbaka till Tele2 som jag anser är det absolut bästa bolaget.

 

Kör med deras Kompis abonemang som innebär gratis SMS till andra tele2 kunder och eftersom bara 1 av mina vänner har nått annat än tele2 så innebär det att minna 900 sms i månaden kostar max 4-5kr.

En deal jag aldrig skulle byta bort.

 

 

Bästa operatören i England är O2 lätt, körde dom i 4 år och har aldrig haft nått att klaga på. Billigt att ringa hem till Sverige var det också. 10p/min istället för dom andras 70p/min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Tele2 och har gjort det sedan 97... Eller till och från, har varit ute på avstickare några småvändor med mitt nummer till andra bolag men alltid kommit tillbaka till Tele2 som jag anser är det absolut bästa bolaget.

 

Har också kört Tele2, men norr om Gävle går det knappt att ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner drivisar från tele2 och testa.

 

Har någon här i tråen testat? Rent tekniskt borde funka om det är så att de har exkt samma USB-modem modeller, men kan inte ta risker just de här dågarna då kundervicen kan vara lite undermannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Har också kört Tele2, men norr om Gävle går det knappt att ringa.

 

Vad ska man norr om Gävle att göra? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Skotta snö samt äta surströmming och palt!

 

Dåså, då behöver man ju ingen mobil eftersom man har händerna fulla med snö och munnen full av en saftig blandning av surströmming och palt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Mja... varken bra priser eller bra support skulle jag blanda in i samma mening som Telenor.

Dom har tuffat på i samma anda som Vodafone som tuffade på i samma anda som Europolitan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har alltid haft bäst täckning och här där jag bor fungerar inte de andra bolagen speciellt bra har jag märkt när mina gäster svär ve och förbannelse...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har alltid haft bäst täckning och här där jag bor fungerar inte de andra bolagen speciellt bra har jag märkt när mina gäster svär ve och förbannelse...
För indianer är det väl morse som gäller ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För indianer är det väl morse som gäller ;)

 

 

Han var inte ens född när indianerna började med röksignaler ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har haft Telia med abonnemang men telia är dyra och dåligt utbud av abonnemang.

Telia har däremot bra support och bra täckningen är super.

Tre, ja vad kan man säga mer att supporten suger, men de har bra abonnemang som t.ex. Bomben Friends 69Kr/mån där du ringer gratis till hela fasta nätet.

Varför har ingen annan operatör något liknade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre, ja vad kan man säga mer att supporten suger, men de har bra abonnemang som t.ex. Bomben Friends 69Kr/mån där du ringer gratis till hela fasta nätet.

Varför har ingen annan operatör något liknade?

Kan ju vara en anledning till att tre går med förlust kanske...

 

själv har jag telenor och är mycket nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft tele2 sen jag fick min första mobil, fast då hete det comviq.

Är hel nöjd med dem, nu på senare har det inte varit nå problem med täckning som det var i i början heller.

Men vill man va säker på täckning överallt så är det väl telia som gäller.

Tre och Telenor skulle jag akta mig för, här i krokarna har dom inte mycket till täckning i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...