Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Halebopreklam


Balooba

Rekommendera Poster

Halebop gör tevereklam för sitt abbonemang där jag tycker att man säger att det är gratis att SMS:a i hela världen. Halebops support påstår att man säger till hela världen.

Alltså, vad säger reklamen egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAg skall lyssna när det dyker upp nästa gång, men jag håller med dig, det minne jag har är att dom säger att det är gratis att sms:a i hela världen... :P

 

Fast det blir ju billigare att säga till än i... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklamen säger att man får 30 dagars gratis SMS till hela världen om man laddar kortet med (tror jag) 300 kr. Vet inte om jag svarade på frågan men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklamen säger att man får 30 dagars gratis SMS till hela världen om man laddar kortet med (tror jag) 300 kr. Vet inte om jag svarade på frågan men...

383486[/snapback]

 

Den tryckta reklamen säger "till", men tevereklamen hör jag "i", undrar vad ni hör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tryckta reklamen säger "till", men tevereklamen hör jag "i", undrar vad ni hör?

383654[/snapback]

 

Jag hör en anmälan för vilseledande reklam. Imarknadsföringssammanhang får "gratis" bara användas utan krav på motprestation. Att mobilkunderna måste ladda kortet med 300 kr för att få tillgång till fria SMS är knappast "gratis".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hör en anmälan för vilseledande reklam. Imarknadsföringssammanhang får "gratis" bara användas utan krav på motprestation. Att mobilkunderna måste ladda kortet med 300 kr för att få tillgång till fria SMS är knappast "gratis".

383657[/snapback]

 

Exakt. Gratis är ett begrepp som det vakas stenhårt över. Får absolut inte användas om det talas om en förmån som erhålles genom en affär. Gratis är utan motprestation till 100% annars är det "på köpet." SMS-et kostar visserligen inget och är gratis sett ur den synvinkeln, men jag måste ju betala 300:- för att kunna göra detta....... och det är bondfångeri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halebop gör tevereklam för sitt abbonemang där jag tycker att man säger att det är gratis att SMS:a i hela världen. Halebops support påstår att man säger till hela världen.

Alltså, vad säger reklamen egentligen?

383478[/snapback]

 

Såg just reklamen. De säger definitivt "i" hela världen... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg just reklamen. De säger definitivt "i" hela världen...  <_<

385548[/snapback]

Precis... Det var det jag skulle säga igår... Att de i reklamen säger "i". Det går inte att missa det liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har de en annan film på Halebops sida... Det säger jag då... Det går helt klart och tydligt att höra att han säger "i" i reklamen på tv... Lyckas man få det till "till" så rekommenderar jag en att uppsöka öronläkare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis... Det var det jag skulle säga igår... Att de i reklamen säger "i". Det går inte att missa det liksom.

385696[/snapback]

Jag har missat hela reklamen :o

tur att jarting postade länk, men mindre tur att jag inte orkade gräva alllt för mycket, så jag såg aldrig filmen :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har missat hela reklamen :o

tur att jarting postade länk, men mindre tur att jag inte orkade gräva alllt för mycket, så jag såg aldrig filmen :wacko:

385732[/snapback]

Du hittar filmen i rutan här.

post-180-1155636070_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hittar filmen i rutan här.

385733[/snapback]

va lätt det va, när man visste vart jag skulle leta :D

fick bara ljud, men var väll bara det jag skulle höra ändå. De sa "till" men med lite extra betoning på i:t, för att det ska låta som "i"

 

 

Jag tycker dom skrek fram sitt meddelande, är det nytt inom reklambranschen att man ska ha nån som skriker? Har hört fler exempel på det, och tror att gemensam faktor är att det främst riktar sig till unga människor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han säger till! men väldigt otydligt, filmen finns på http://www.halebop.se/

385717[/snapback]

Precis! Otydligt var ordet.

 

Dessutom kan man läsa det finstilta längst ner på filmen: "Gäller SMS skickade från Sverige..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Början på slutet!

Halebop har uppfunnit finstilt ljud!!!

 

 

2006-08-04 14:30:24 Micke

Jag var i Danmark och SMS:ade och det drogs pengar trots att det skall vara gratis!!!

I tevereklamen säger man SMS:a gratis i hela världen, inte till hela världen!!

Förväntar mig återbetalning på kortet!

mvh

Micke

 

2006-08-05 08:50:22 Sandra S

Hej Micke

 

Erbjudandet gäller enbart då man skickar sms från sverige TILL hela världen. Om du lyssnar riktigt ordentligt på tv reklamen så säger de till hela världen.

 

Hälsningar

Sandra

Halebop kundtjänst

----------------

Nytt pris! Nu ringer du för 69 öre per påbörjad minut till andra operatörer och självklart för 0 kr/minut inom Halebop. Läs mer om nya priser och villkor på halebop.se

 

 

2006-08-05 20:56:07 Micke

Får väl köpa ny teve, på min apparat hör jag inget TILL i alla fall!

mvh

Micke

 

 

2006-08-06 09:48:24 Sandra S

Hej Micke

Vi har i alla fall endast spelat in en reklam och där säger de till.

 

Hälsningar

Sandra

Halebop kundtjänst

----------------

Nytt pris! Nu ringer du för 69 öre per påbörjad minut till andra operatörer och självklart för 0 kr/minut inom Halebop. Läs mer om nya priser och villkor på halebop.se

 

 

2006-08-09 23:14:27 Micke

Nej, nu har jag lyssnat noga fyra gånger, och när det gäller att SMS:a gratis så säger man "i hela världen"!!

ett långt i som i i, och inte ett kort i som i till!!!

Om ni lyssnar och får det till "till" är det bara en fråga om önsketänkande!

Alltså förväntar jag mig fortfarande återbetalning!

 

 

2006-08-10 09:25:15 Johanna L

Hej Micke

Vi säger "till" i reklamen. Det står även "till" på vår hemsida, det står också att erbjudandet gäller SMS skickade från Sverige och från mobil till mobil. Vi kommer inte att göra någon återbetalning.

 

Hälsningar

Johanna

Halebop kundtjänst

----------------

Nytt pris! Nu ringer du för 69 öre per påbörjad minut till andra operatörer och självklart för 0 kr/minut inom Halebop. Läs mer om nya priser och villkor på halebop.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är imponerad av din envishet, fortsätt. Gör en reklamation hos konsumentverket i din kommun. Väldigt otydlig reklam så det kan gå igenom. Själv hör jag "ti hela världen", antagligen för att det vore helt ologiskt annars, om man inte bor nära Danmark, Norge eller Finland eller reser en jävla massa förstås. Halebobs målgrupp är nog av den icke frekvent resande arten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är imponerad av din envishet, fortsätt. Gör en reklamation hos konsumentverket i din kommun. Väldigt otydlig reklam så det kan gå igenom. Själv hör jag "ti hela världen", antagligen för att det vore helt ologiskt annars, om man inte bor nära Danmark, Norge eller Finland eller reser en jävla massa förstås. Halebobs målgrupp är nog av den icke frekvent resande arten.

386050[/snapback]

 

Nja, egentligen är det en principfråga, det är bara knappa tian det gäller, men nu har jag valt att vara principlös och strunta i det hela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...