Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iphoto-problem


Davve85

Rekommendera Poster

Hej

 

Nu har jag klantat till de!! och behöver hjälp. Hade ett stort biblotek av bilder i iphoto. Nu har ja fortfarande samma biblotekmen inga bilder i det. När ja försöker importera ALLA bilderna så får jag upp fölljande fel-meddelande "oläslig fil, fföljande fil kunde inte importeras" Va sjutton ska ja göra?? Tror problemet uppstod när jag skulle deleta några bilder, måste tagit bort nåt viktigt då.

Hur sammlar jag ihop mit biblotek igen?

 

Någon som kan hjälpa mig!!??

 

Tacksam för svar!!

 

Hälsn: Davve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Nu har jag klantat till de!! och behöver hjälp. Hade ett stort biblotek av bilder i iphoto. Nu har ja fortfarande samma biblotekmen inga bilder i det. När ja försöker importera ALLA bilderna så får jag upp fölljande fel-meddelande "oläslig fil, fföljande fil kunde inte importeras" Va sjutton ska ja göra?? Tror problemet uppstod när jag skulle deleta några bilder, måste tagit bort nåt viktigt då.

Hur sammlar jag ihop mit biblotek igen?

 

Någon som kan hjälpa mig!!??

 

Tacksam för svar!!

 

Hälsn: Davve

383186[/snapback]

 

Sådana här situationer är ju perfekt PR för kommande time machine...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde medfölja en extern backupdisk vid alla datorköp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mappen, macintosh hd/användare/"du"/Bilder/iPhoto library... finns en mapp som heter Originals...

 

Först kontrollera att bilderna finns kvar där.

Ta sedan denna mapp och släpp den på iPhoto ikonen i Docken eller i iPhotos fönster så importeras föhoppsingsvis alla bilder som finns kvar av dom du hade i iPhoto till iPhotos Bibliotek igen.

 

Jag har haft liknande erfarenhetera att bilder har gett sig iväg... fråmst på mina kompisars datorer och varit tvungen att hjälpa... det har fungerat.

 

Om ni veteraner tycker det är en dålig lösning så får ni säga till. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud!! Tack grabbar!!

 

Fick till det, fick göra ett nytt biblotek. Enda som ja stör mig på rejält är att den har bara skapat genväger till det gammla bibloteket. För att skapa nytt biblotek tröck ja skift+alt+iphoto.

 

jaja, nu har ja bilderna där iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...