Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Valet?


bjohansson

Rekommendera Poster

Skulle nog välja minin, eftersom jag är lite kräsen på bildskärmar. Där har du iaf ett val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Jag tycker så som niffen.

 

Men däremot kan en inbtggd skärm ses som ett stort fördel ifall man gillar att ha det rent på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är visst bättre grafikkort i iMac, själv valde jag Mac Mini.

Liten och behändig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Jag hade valt iMacen alla gånger. Den är betydligt mer prisvärd, eftersom båda datorerna egentligen är lika dyrare om du lägger till en motsvarade skärm. Ifall du skall pyssla med tyngre grejor (så som spel, musikpoduktion eller liknanade) kommer minin inte räcka till, eftersom den dessutom har t.ex. långsammare hårddisk, inget grafikkort m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir det en mac mini så rekommenderar jag core duo istället för core solo, men så skall man ju ha skärm och sånt till så då är du ju ändå uppe i ungefär samma pris som på en iMac så kan ju ta den som dessutom är starkare :) men vore nog bäst att i så fall vänta tills Merom släpps..... fast den lär inte hitta in i Mac Mini ;) det är mitt råd iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt val hade varit Mac mini Core duo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en iMac du, om du ändå väljer minin kan du lika gärna köpa dej en beg P2 400. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på en iMac för att slippa alla sladdar.. skulle annars kunna tänka mig att köpa nån snygg skärm till powerbooken och köra den som "mini" men så vill man väl ha extern hårddisk med och högtalare (kanske man iofs vill till iMac med, men inte ett måste) Mac mini är nog mest intressant om du redan har skärm och tangentbord.. Min pappa vill ha en i vardagsrummet till LCD-Tvn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...