Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt Apple tangentbord?


KILLINSTINCT

Rekommendera Poster

KILLINSTINCT

Flera av er på forumet har ju pratat om att Apple kommer släppa en hel del nya prylar nu i höst, tror ni att de kommer släppa ett nytt tangentbord också?

 

Jag menar, numera är det ju populärt med slimmade tangentbord som liknar sådana som sitter på laptops. Detta skulle faktiskt vara snyggare till t.ex iMacs om de var slimmade.

 

Det skulle också gå mycket bättre att skriva på tangentborden, de som finns nu är ju otroligt sega knappar och man får ont i fingrarna ju när man trycker på de.

 

Tror ni det kommer nytt tangentbord? Det kom ju liksom en ny Mighty Mouse..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera av er på forumet har ju pratat om att Apple kommer släppa en hel del nya prylar nu i höst, tror ni att de kommer släppa ett nytt tangentbord också?

 

Jag menar, numera är det ju populärt med slimmade tangentbord som liknar sådana som sitter på laptops. Detta skulle faktiskt vara snyggare till t.ex iMacs om de var slimmade.

 

Det skulle också gå mycket bättre att skriva på tangentborden, de som finns nu är ju otroligt sega knappar och man får ont i fingrarna ju när man trycker på de.

 

Tror ni det kommer nytt tangentbord? Det kom ju liksom en ny Mighty Mouse..

379659[/snapback]

 

Jag håller med om att knapparna är lite sega, det går inte att skriva så fort som man vill. Har ingen aning ifall det finns planer på ett nytt tangentbord, men jag skulle helt klart köpa ett slimmat med lätta knappar! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Nu sitter jag vid min PC, och jag har ett slimmat "laptopknapp"-tangentbord på den, här kan jag skriva hur fort jag vill och det går smidigt att glida över på andra knapparna så skrivningen går fort.

 

Men när jag sitter vid macen, usch alltså man måste verkligen TRYCKA ner knapparna och man kan inte glida runt på tangenterna lika enkelt.

 

Visst finns det tangetbord från macally eller vad de heter, som är slimmade, men jag vill ha original från Apple så man slipper alla fula logotyper. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logitech S530 är tunt och jävligt snyggt till iMacen iaf! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
A_bite_of_the_apple

Usch nej, hata slimmade tangenbord, jag är så anti att jag överväger att skaffa ett vanligt till min MacBook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT vad för tangentbord har du som du beskriver som "slimmat "laptopknapp"-tangentbord"? Jag har letat ett tag nu efter ett schysst externt tangentbord där man just inte behöver ta i för kung och fosterland för att skriva. Har inte hittat något riktigt bra ännu. Visst hade jag gärna haft ett appleoriginal, men det är viktigare just nu att bara hitta ett som funkar (där jag inte får ont i fingrarna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...