Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Linux Suse 10.1 +


Masho

Rekommendera Poster

Skulle just börja installera Suse i min parallels, Så får jag ett fint problem o. har inte en aning hur jag ska lösa det :unsure: Har någon stött på detta problem förut eller vet ngn hur de ska lösas?

post-12294-1153946901.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet verkar vara att intallationsprogrammet inte hittar den DVD enhet du försöker installera från. Såg ett liknande problem med Yast för några veckor sedan, då var det en länk mellan /dev/hdc och /dev/cdrom som fattades, men det kan det ju inte riktigt vara här.

Testa att byta intallationsmedium, t.ex installera från nätet istället för från DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet verkar vara att intallationsprogrammet inte hittar den DVD enhet du försöker installera från. Såg ett liknande problem med Yast för några veckor sedan, då var det en länk mellan /dev/hdc och /dev/cdrom som fattades, men det kan det ju inte riktigt vara här.

Testa att byta intallationsmedium, t.ex installera från nätet istället för från DVD.

378071[/snapback]

 

Det var en Suse jag nyss laddat ner klart från internet, som jag kör in i Parallels (Filen är i format ISO) Så lite konstigt att de ska bugga på detta vis :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du monterat ISO filen? Annars kan du testa det och se ifall det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem , både med Suse 10.1 samt nyaste Fedoran. Tror det är något med ISO-filen som inte vill fungera riktigt eftersom den hittar den vid bootningen men inte sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Ubunto linux och free BSD körande under Paralells och det var inga som helst problem att installera dem, så det verkar skumt att inte Suse skulle fungera. Och jag installerade båda från ISO filer. Kollade på Ubunto och där syntes ISO filen som /dev/hdb, så Paralells verkar emulera den som hdb, och det är ju där Suse verkar leta efter den också, enligt felmeddelandet.

 

Det enda jag kan komma på är att trycka på CD bilden nere i kanten och välja ISO filen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag kan ju testa o. bränna ut de på DVD skiva, och se om de buggar... Håller med er om att detta är konstigt, mycket konstigt :huh:

 

Har bara testat att Mountat hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde säga innan att jag kört Ubuntu, OpenBSD utan problem. Problemen uppkom enbart med Suse samt Fedora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...