Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte montera USB-enhet


OlaMontan

Rekommendera Poster

Jag har alltid anslutit min Palm, eller min kamera via USB till min Mac och då dyker den automatiskt upp som ett skivminne i Finder.

 

Nu idag dyker enheten helt plötsligt inte upp längre. Macen vet att USB-enheten finns inkopplad, men monterar den inte.

 

Vad har hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att det är förkryssat här?

I Finders inställningar

 

post-113-1153919930_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att det är förkryssat här?

Tja, den inställningen anger bara om volymer skall visas på skrivbordet. Jag brukar visa dem i sidofältet i stället.

 

Problemet är att de inte monteras. Om man tittar i mappen /Volumes eller om man skriver kommandot mount i terminalen så skall USB-enheten synas, men det gör den inte. Måste vara någon inställning någonstans som gör att de inte monteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat att stänga av Macen och dra ur strömsladden en stund (10 minuter)? Detta hjälper mot låsta FW portar. Det kanske funkar på USB också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat att stänga av Macen och dra ur strömsladden en stund (10 minuter)? Detta hjälper mot låsta FW portar. Det kanske funkar på USB också?

377936[/snapback]

 

Porten är inte låst, det går att synka Palmen via USB-kabeln. Det är monteringen som inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går att synka Palmen via USB-kabeln.

377937[/snapback]

OK. (Du skrev faktiskt inte att synkningen fungerade.)

 

Men pröva ändå, vad har du att förlora?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hade samma problem men en omstart löste mitt problem. Hos mig fungerade varken den ena eller andra USB porten. Har en Ibook 12'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Ingen av våra tre mp3-spelare visar sig på skrivbordet eller i iTunes efter vi installerat 10.4.7.

Men med hjälp av systemloggarna har jag luskat ut att brandväggen nekat tillträde till något.

Men vilken inställning ska man pilla på?

Hade även problem med digitalkameran men det löste sig "plötsligen" utan att jag begriper varför. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...