Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Themes


Clarice

Rekommendera Poster

På interfacelift.com kan man ladda ner ShapeShifter och sen nya Themes. Om man byter Theme kan man då få tillbaka orginaltemat utan att göra en ominstalation. Byter man ikoner kan man ju inte få tillbaka orginalikonerna utan att man på nåt sett sparat dom, om jag förstått det rätt. Är det likadant med Themes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror lite på vilket program du använt för att ändra ikonerna...men standardikonerna finns alltid kvar.

gå in på inforutan ( äpple + i ) markera ikonen och radera den. då ersätts den automatiskt av originalikonen.

 

använder du ett program som tex. candybar finns det funktioner för att gå tillbaka till originalutseendet.

 

 

nu har jag inte använt shapeshifter, men jag kan garantera att det finns möjlighet att gå tillbaka till originalutseendet även där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet shapeshifter och CandyBar kan inte kompa ilag. Om du vill ändra iconer och themes så förslår jag att innan du laddar hem shapshifter så ändrar du de iconer du vill med candybar och efter det laddar du hem shapeshifter och olika themes.

När jag gjorde det så fungerade det klanderfritt. Nu var det bara en testversion vilket gjorde att efter en tid var provet slut och när jag då stängde av datorn eller startade om så var allt som original igen.

CandyBar funkar inte ens om du bara har shapeshifter installerat eller liggande nånstans på din HD. Det känner den av och släcker då ner candybar omgående :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, ni vet mer än vad Apple support vet. När jag frågade dom om byte av iconer förklarade de med myndig stämma att orginalen skulle försvinna!?

 

Forumet=Apple Care, fast billiligare, roligare och trevligare!

 

Om Themes, hur kan jag, när jag själv vill, byta tillbaka till orginaltemat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Eftersom ingen annan verkar svara så försöker jag så gott jag kan:

 

Jag har ingen erfarenhet av shapeshifter, men använder ett tema som heter iridium (Laddas ner gratis här).

När man installerar det temat så får man samtidigt backup-filer. Jag kan inte tänka mig att Shapeshifter, som mångdubbelt fler använder, inte har den funktionen.

 

(Jag passar på att göra lite mer reklam för iridium, hehe post-7816-1153081495_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, det finns nåt som heter Standard Aqua-Tema som tydligen är nåt Apple standard som tar bort alla inställningar och återställer. Misstänker att det tar bort alla tidigare ändringar också.

 

Återkommer med mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det går utan problem att återsälla med Aqua-Tema, tom utan att återstarta. Lite kul att leka med om man tröttnat på det gamla vanliga utseendet.

 

C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...