Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken version av techtool till 10.4.7


sinnjacka

Rekommendera Poster

jag har två datorer en med 10.4.7 och en med 10.4.6 och i båda har jag techtool pro 4.1.1 nu undrar jag om jag måste uppgradera till en senare version av Techtool eller om jag kan stanna.

 

blir det fel i systemet om jag använder en äldre version av techtool på ett nyare system.

 

(efter jag kört en optimering så har datorn i 10.4.6 systemet verkat lite vingligt, med det behöver inte bero på det)

 

jag vill helst slippa uppgradera nånting på datorn med 10.4.6 för den har ingen internet uppkoppling och en trasig cd-läsare så det blir ett jäkla meck att uppgradera nåt.

 

 

 

så hur ligger det till med techtool vs OSX?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Optimering ska du aldrig tänka på att göra, det sköter Mac OS X om själv.

4.1.1 går bra, även 4.1.2

 

 

Sedan ska du använda Tech Tool med viss varsamhet, vet du inte vad du gör kan du ställa till mer skada än nytta, gäller alla verktygsprogram.

Har du kört optimering med Tech Tool kan jag tänka mig att det strular efteråt....

 

Tech Tool går endast för närvarande till PPC-Macar och inte till Intel ( det finns en betaversion som jag avråder ifrån)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad bra att versionen fungerar till båda versioner av OSX och att jag slipper uppgradera på ett tag.

 

 

så jag ska inte köra nåpgon optimering med techtool, är det något mer jag bör hålla mig borta från??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, låt bli optimera, det gör X bättre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, låt bli optimera, det gör X bättre själv.

373822[/snapback]

 

 

någon annan funktion jag ska hålla mig borta från, "File structure" "Finder info" "Volume structure"

"Directory maintenace" (och "Volume optimization" men det har vi redan klarat av. :D:D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

 

Jag vet att vissa avråder från att optimera eller fragmentisera OSX och att systemet gör det arbtetet självt... men är det inte så att OSX gör en del av det arbetet självt...

 

Jag har använt Techtool samt Discwarrior för att hålla koll och sköta om mina hårddiskar och när Micromat släpper Techtool 4.5 så kommer ajg att tillhöra den skara som köper ett exx av detta.

 

Jag upplever klara prestandaförbättringar efteråt. Har också fått för mig att jag förlänger datorns/diskarnas livslängd när jag underhåller dom på detta sätt.

 

Jag har aldrig haft ptoblem utan tvärt om har jag haft hjälp några gånger nör jag räddat information från diskar åt både mig själv och vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...