Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TV-Licens


appe

Vad anser du om det svenska systemet för TV-licens och Public service (PS)  

38 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad anser du om det svenska systemet för TV-licens och Public service (PS)

    • OK som det är i dag (eller borde utökas ännu mer)
      7
    • PS-utbudet i dag är bra men borde finansieras via skatten
      15
    • PS-utbudet borde minskas, och finansieras via skatten
      2
    • PS borde avskaffas helt och media lämnas åt marknadskrafterna
      11
    • Övrigt
      3


Rekommendera Poster

Vi har stött och blött detta förut. Hur många utanför Kiruna tycker egentligen TV-licens och Radiotjänst är en bra lösning?

 

Tror jag fått med alternativ som passar de flesta?

 

Passar inget så rösta på övrigt och motivera lite. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyckte det var OK men tvekar nu lite när man skall satsa mer på underhållning. Samtidigt som man sparar på nyheterna och dokumentärerna.

 

Är det den framtida inriktningen för SVT kan vi lika gärna lägga ner företaget eller sälja ut det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker radioutbudet är mycket bra.. för mig som är 18 år och vill för det mesta lyssna på humorprogram som hej domstol och deluxe. kollar inte så mycket på svt dock..

 

att fixa det så att man kan ladda ner nästan alla radioprogram som podradio är just vad jag önskar då jag inte gillar att vara tvungen att passa tider utan kunna lyssna när jag vill.

 

vet inte hur mycket tv-licensen kostar men för mig är PS viktigt och jag tycker det är viktigt för ett land att ha bra PS. då finns det ett garanterat utbud för ALLA målgrupper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Herobix

jag tycker att det är inge fel på det, man får utbyt mot de företag/kanaler etc som kör oftast samma stuk. De som nu sänds mest i TV är dokusopor vilket i längden blir jätte tråkigt och verkligen inget inom mitt intresse.

 

Jag är lessen över att jag missade så många gånger av SVTs hårdrocksprogram, det var verkligen bra =) Finns verkligen program för allt, Discovery tycker jag många gåner är bra... Men jag tillbringar min mesta tid framför datorn, vill inte kolla på serier eller liknande som är dubade, eller bli avbryten i en bra film/dokumentär med reklam...

 

skulle vara häftigt med ett program endast inspirerat i datorns värld =) 50/50 om mac och PC eller något sånt. Tillbringar med hjälp, nya nyheter, program etc =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Public Service absolut har ett existensberättigande. Däremot är jag helt emot tv-licensen så som det ser ut idag. Baka in det med all annan skatt vi betalar i detta land. Varför skall jag med tv betala men inte de som kollar på mobilen/datorn etc. Så det fungerar inte längre. Tiden har hunnit ikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att man måste se över och utveckla PS...

Teknik och tid förändras MEN det som är tydligt är att Om inte SVT kanal 1 och 2 fanns så skulle utbudet av proram vara en märklig populistisk sörja och bara vända sig till den breda massan.

 

Det måste finnas direktiv som styr innehållet i ett par kanaler så att det mesta får plats. Det berikar och bevarar en bred kulturell bas som är folkbildande.

 

TV utbildar och därför måste vi ha en del av detta system kvar.

 

Marknadskrafterna i all ära, men dom urholkar lätt och blir enkelspåriga. Pengar är trots allt bara pengar och dom tar ingen hänsyn till vad folk behöver utan bara till vad folk vill ha....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Public Service absolut har ett existensberättigande. Däremot är jag helt emot tv-licensen så som det ser ut idag. Baka in det med all annan skatt vi betalar i detta land. Varför skall jag med tv betala men inte de som kollar på mobilen/datorn etc. Så det fungerar inte längre. Tiden har hunnit ikapp.

375614[/snapback]

Håller helt med. Det är på förslag att man ska betala även om man tittar på dator eller mobil. Eftersom alla har TV/dator/mobil så bör det gå på skatten i stället, då är det inte så lätt att smita.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...