Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Larverna anfaller!


Bluefish

Rekommendera Poster

Pocahontas

Det var det värsta jag sett, var är detta någonstans..uschiamig...

 

Jobb för Anticimex och stora sprutan.

Tänk när alla dessa kläcks, och det blir miljoner nya flygare, vad det nu är för ena, och de i sin tur lägger nya ägg.

 

Lär bli mycket mätta fåglar gissar jag, och mer fågelungar, men de kanske har slutat med lägga ägg i år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

F-n va coolt! Värsta jag sett! Naturen "slår tillbaka"! Vad ska människan göra? Utrota allt som finns? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär bli mycket mätta fåglar gissar jag, och mer fågelungar, men de kanske har slutat med lägga ägg i år...

370444[/snapback]

 

Fåglarna sitter tydligen mätta i trädkronorna. De hinner helt enkelt inte med :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I midsomras var häggarna inspunna i dalarna av häggspinnarmal och de såg ut på samma sätt. Men detta var ett ljusår värre......... :ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::ph34r::sick::sick::sick:

 

Den bilden var iofs lite kul.........

 

12-cykel_vid_trad-normal.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Fåglarna sitter tydligen mätta i trädkronorna. De hinner helt enkelt inte med  :ermm:

370479[/snapback]

Många larver är det! :huh:

 

Vart kommer dom ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det värsta jag sett, var är detta någonstans..uschiamig...

370444[/snapback]

Det ligger på Uppsala universitets server, så det är alltså studentområdet Flogsta här i Uppsala.

 

Det är ju bara några kilometer bort. :ermm:

Tänk om de kommer hit. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var något av det äckligaste jag sett...jag hade gått lös med hårspray och tändare om det var min cykel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Helstekta larver kanske är gott, men ingen har testat :whistling:

Finns ju de som äter gräshopper och myror..säkert mycket proteinrik föda..

 

 

Vilken rysarfilm man kunde gjort på detta temat.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hägg angrips ofta av fjärilen häggspinnmal (Yponomeuta euonymella) vars larver spinner in träden i silkesliknande väv och kaläter dem. Trots att träden ser döda ut efter ett angrepp överlever de och skjuter snart nya blad."

 

Vi har en hägg på ön där jag bor, eller bott, som varje år blir angripen på det här sättet. Inget konstigt. Fast det är många, framför allt såna dära turister, som reagerat på det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh!!! Det var läskiga bilder.

 

Hur var det? Jag har hört talas om att det finns nån liten urgammal indianstam i den sydamerikanska djungeln som äter larver som "smörgåspålägg"!!!

Alltså, de knoppar av huvudet och pressar ur innehållet ur kroppen på brödet, som nån pastej...

 

Så - var det läskiga bilder... eller läskande...??? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt i all avsky och det obehag jag kände, så tänkte jag att "det är rätt coolt ändå..!"

Jag kanske inte är helt hopplös trots allt! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...