Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PSP och OSX?

jayko

Rekommendera Poster

Hej!

Köpte mig en läcker vit PSP idag... blev lite sugen efter att tjejen snott min Nintendo DS som jag köpte i förrgår hrm... :)

Anyway... jag har några frågor.. Hittade inte många inlägg om PSP så ja...

Jag kör OS 10.4.7. När jag kopplade in PSP'n så hände absolut ingenting... det står bara please wait på psp-skärmen.

Är PSP överhuvudtaget kompatibel med osx?

Om ja, vilka program är bra för syncning? Finns det gratisprogram?

Några generella tips till en newbie annars?

Måste-spel?

Måste-tillbehör?

Jag köpte valuepack med Daxter och är jättenöjd!

Nu vill man bara få ut max av maskinen! :)

Tacksam för svar.

/j.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

JKag sökte och fann följande...

I got a PSP today at some bfe nowhere Target store in North Hollywood, made a few calls and tracked a hidden inventory down. Well, as I was chatting with my friend Jayson (a QE at Apple), he mentioned a couple of cool PSP Syncing apps for OSX. They all enable you to Sync your data files and one also adds support for MPEG4 Video files and iTunes integration. Of the three that I looked at, PSPWare is the best…. Check it out!

Sync your music, movies and photos and back up your game saves with ease using PSPWare.

PSPWare integrates with iTunes, simply check the playlists you want on your PSP. When you make changes to your music library, PSPWare will make the same changes on your PSP, as you would expect.

PSPWare supports every common movie format (MOV, MPG, AVI, WMV, VOB) and you can easily prepare your DVD library for watching on your PSP’s gorgeous 16:9 wide aspect ratio screen!

PSPWare also integrates with iPhoto’s albums. Select the photo albums you want synced and presto, you have your photos in your pocket, along with your music and movies.

Hoppas det hjälper.... :unsure:

Och kanske detta....

HOW TO ENCODE A MOVIE FOR PLAYBACK ON A SONY PSP WITH FFMPEGX FOR MAC OS

Och lite till....

Sync apps PSP & OSX and more

Lycka till...

Länk till kommentar

grymt!

tack och bock!

trevlig sommar!

nu bär det av till grekland... :)

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...