Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmdumpar på Leopard


NisseO

Rekommendera Poster

Kodar du åt Apple då? Lön?

363954[/snapback]

ADC-medlem är inte detsamma som Apple-anställd. ADC är en förening, som fungerar som länk mellan Apples egna utvecklare och tredjepartsutvecklare.

 

Lön får jag naturligtvis inte från Apple. Jag har ingenting med dem att göra, mer än att jag använder deras produkter, och programmerar på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan till Mizhou är väl främst när iWork kommer på svenska. Det ska väl inte vara en så stor process för att få det att fungera? Det kan man väl nästan köra på projekt här nu under alla lediga sommartimmar!

363995[/snapback]

Ingen aning. Jag vet inte mer om er andra vad gäller Apples applikationer. Den information vi utvecklare får, är sådant som rör operativsystemet, för att vi ska kunna testa våra egna applikationer. Vi måste ju se till att de fungerar ordentligt tills OS X 10.5 släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan till Mizhou är väl främst när iWork kommer på svenska. Det ska väl inte vara en så stor process för att få det att fungera? Det kan man väl nästan köra på projekt här nu under alla lediga sommartimmar!

363995[/snapback]

Om du vill översätta iWork, så varsågod. Det är bara att installera Developer Tools, som ju faktiskt medföljer OS X. Gör en kopia på filerna först bara, innan du börjar ändra, ifall du gör något galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Han som lagt ut skärmdumparna har hur som helst nu erkänt att han gjort dem i Photoshop, men fina var de. :P

364044[/snapback]

 

Alltid samma visa: hej, jag gjorde några bilder i PS på fikarasten och la upp dem och sedan såg alla dem och sedan måste jag erkänna att de var fejk för annars dödar samvetet mig... Ingen som har funderat på om HAN är fejk? Det finns väl ingen vettig människa som inte tror att bilderna får publicitet om de ser äkta ut :ermm::ermm::ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl olika sorters publicitet. Det var kanske inte tanken att mac-nördar över hela världen skulle börja diskutera dess äkthet.

Photoshop kan vara en hobby, och man vill ju få det så likt "orginalet" som möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Det finns väl olika sorters publicitet. Det var kanske inte tanken att mac-nördar över hela världen skulle börja diskutera dess äkthet.

Photoshop kan vara en hobby, och man vill ju få det så likt "orginalet" som möjligt!

364073[/snapback]

 

Jo, jag fattar.. haha :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mister_Mustard
Det här skulle alltså ha läckt ut från Apples innersta grupp av utvecklare, eftersom det är så långt i förväg.

Nej, Apple släpper ju inte några beta-versioner av systemet - det är väl märkligt att pyttemjuk gör det - utan labbar med olika builds och det brukar vara ett väldigt tjoande om vilken build som är Gold Master på torrent-sajterna strax före en release ... hm  :whistling:  ... säger kompisarna.

363820[/snapback]

 

Klart Apple släpper betor av sina system. Hur skulle de annars veta att de fungerar? Visst, Microsft brukar läcka mer men det finns bra mycket fler företag som utvecklar produkter för Windows också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS X 10.5 Leopard såg verkligen överaskande trevligt ut. Det blir till att köpa MacBooken/Minin i vår istället, så man får "the real stuff" ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Mac OS X 10.5 Leopard såg verkligen överaskande trevligt ut. Det blir till att köpa MacBooken/Minin i vår istället, så man får "the real stuff" ;).

364369[/snapback]

 

Det är fortfarande inga bilder från leopard!! :lol::lol::lol:

 

Bilderna får du se om 43 dagar och 25 minuter. :ph34r::ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara. Tror inte direkt någon har orken att sitta och fejka en massa bilder i Photoshop ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Det kan vara. Tror inte direkt någon har orken att sitta och fejka en massa bilder i Photoshop ;).

364392[/snapback]

 

Men han har erkänt att det är fejk. Länk finns tidigare i tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det kan vara. Tror inte direkt någon har orken att sitta och fejka en massa bilder i Photoshop ;).

364392[/snapback]

Jodå det är ju superskoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men han har erkänt att det är fejk. Länk finns tidigare i tråden

364397[/snapback]

Jaså, isåfall ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser ni att det är ett jättestort pris man måste betala för att vara med på WWDC, eller är det värt för vad som händer där? Vad anser utvecklarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser ni att det är ett jättestort pris man måste betala för att vara med på WWDC, eller är det värt för vad som händer där? Vad anser utvecklarna?

367513[/snapback]

Jag känner flera stycken som har varit på WWDC. En del av dem har dessutom varit där flera gånger, och de tycker att det är värt det. Om man jobbar med att skriva program för Mac, så kan det ju vara värt att få reda på så mycket som möjligt om kommande OS, så tidigt som möjligt.

 

De få som åker till WWDC får ju informationen före alla andra, och har ju därför störst chans att hinna få sina applikationer anpassade för de nya teknologier som kommer i det nya OS'et.

 

Andra betalande medlemmar, som alltså inte åker till WWDC, får vänta i några veckor till, innan vi får hem Leopard på DVD. Men då har vi heller inte gått på en massa seminarier, där de ju går igenom alla möjligheter, utan vi får försöka utforska Leopard på egen hand, vilket också tar tid. Det innebär att vi som inte åker till WWDC kommer att ligga 2-4 månader efter med utvecklingen av våra program.

 

De som inte ens är medlemmar, eller bara online-medlemmar, får ingen information alls förrän Leopard är släppt, och har alltså ingen möjlighet alls att ta tillvara nyheterna i Leopard förrän efter alla som är medlemmar.

 

Det finns tre nivåer på medlemskap. De billigaste kostar ingenting (Online), men ger inte heller så många förmåner. Man får inga förhandsversioner av Leopard. Man får däremot dokumentation, och alla nya versioner av XCode. Alla som skaffar Mac OS X får XCode, men när XCode uppdateras så finns den inte med i den vanliga programuppdateringen, utan man får ladda ner den själv. För att kunna göra det så måste man var registrerad som medlem.

 

Nästa nivå (Select) kostar 500 USD per år. Då får man betaversioner av OS X, men inte förrän efter WWDC. Man får också en del andra förmåner.

 

Den högsta nivån på medlemskap (Premier) kostar 3500 USD per år. Endast dessa får se något av Leopard innan WWDC, och det är inte så många. Det är i stort sett bara de stora företagen, såsom Adobe och MS som har sådana medlemskap. De har ytterligare förmåner som inte ingår i de lägre nivåerna av medlemskap. T.ex så ingår avgiften för WWDC i detta medlemskap.

 

Om andra vill åka till WWDC (det krävs att man är minst online-medlem) så kostar det 1595 USD att delta på WWDC. Flygbiljetter och hotellkostnader tillkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugar och bockar för ett otroligt bra svar.

 

En till fråga; brukar det vara många vanliga användare på WWDC, eller reser de hellre till vanliga MacWorld i Januari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugar och bockar för ett otroligt bra svar.

 

En till fråga; brukar det vara många vanliga användare på WWDC, eller reser de hellre till vanliga MacWorld i Januari?

367627[/snapback]

 

En till fråga; får alla som besöker WWDC Leopard, eller måste man betala extra för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WWDC är nog inte så skojigt för vanliga användare. Det är en konferens för utvecklare av hård- och mjukvara. Det enda som kan vara av intresse för vanliga användare är det som Apple själva lägger ut på nätet efter WWDC. Alltså den QuickTime-film av Steve Jobs som de lägger ut varje år.

Den brukar komma upp ett par timmar efter avslutade keynote (öppningsanförande).

 

Där visas en del av de "visuella" nyheterna i Leopard. Det är då hela publiken sitter och säger "Oooohh! Ahhhh!".

 

I övrigt så är det bara en massa seminarier av mycket teknisk natur, som t.ex hur man bäst skriver en plugin för CoreImage eller egna AU-pluggar med mera.

 

För vanliga användare så är det nog skojigare att gå på MacWorld eller MacExpo.

 

MacExpo i pAris brukar infalla under hösten. Nu har jag inte exakt datum ,men det brukar bli i september eller oktober.

[edit: la till info om MacExpo i Paris]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som besöker WWDC får Leopard direkt där, och alla andra medlemmar (utom online-medlemmar) får det hemskickat efter att WWDC är avslutat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera dock att det inte är en färdig Leopard som delas ut på WWDC, utan en beta. Det är för att utvecklarna ska kunna anpassa sina applikationer (och drivrutiner med mera) för att ta tillvara på nya funktioner i OS X.

 

Den färdiga Leoparden får vi också hemskickad, men det blir ungefär samtidigt som alla ni andra kommer att kunna köpa den i butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera dock att det inte är en färdig Leopard som delas ut på WWDC, utan en beta. Det är för att utvecklarna ska kunna anpassa sina applikationer (och drivrutiner med mera) för att ta tillvara på nya funktioner i OS X.

 

Den färdiga Leoparden får vi också hemskickad, men det blir ungefär samtidigt som alla ni andra kommer att kunna köpa den i butik.

367633[/snapback]

 

Det förstod jag. ;)

 

Du ska ha stort tack för att du orka svara på mina frågor. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem!

 

Har du fler frågor så svarar jag på dem också, så länge det inte bryter mot mitt NDA (Non Disclosure Agreement = tystnadsplikt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...