Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

L - superbreda skärmar


Anders Lundberg

Rekommendera Poster

Anders Lundberg

Som Andreas rapporterade om finns ett kalifornienbaserat datorföretag som specieliserar sig på riktigt mäktiga grejer.

 

www.go-l.com

 

Ta en titt på deras (Apple-inspirerade) sida och speciellt på deras stora desktopsystem. Är man ute efter maximal prestanda och inte bryr sig om vilket OS man kör eller hur mycket det kostar är det här nog firman att höra av sig till... yikes! Och designen är inte det enda Apple har inspirerat dom till, nej då, dom tar även i med superlativen minst lika bra :P

 

En riktigt intressant sak är att dom har lagt systemet på ett specielgjort Flashminne och därmed behövs inte någon hårddisk för att starta datorn - och systemet kan köras fullständigt utan kontakt med hårddisken, vilket borde resultera i ruskigt bra prestanda. Det är ganska hemskt egentligen :(

 

Man ska ju inte lita helt på företags egna uppgifter, dom brer t ex på som tusan om Hyperthreading (ganska ny Intel-teknologi som låter processorn jobba som om den vore två - fast naturligtvis delande på sina gemensamma resurser). Men precis som jag ändå litar ganska bra på Apple får jag lov att åt minstone se vilka komponenter dom har slängt i sina burkar - och det är inte lite moderna och häftiga grejer.

 

Jag tror Apple kan känna sig slagna när det kommer till ren prestanda - det var två fina månader på toppen, men här har vi en ny värsting. Synd bara att dom har fel OS :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, deras sida var en ren ripp-off. Burken är det nog inget fel på heller, förutom som du sa - fel os.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fasiken vilka maskiner! synd att man inte har 7000 dollar över. Nej förresten man vill ju ha "super ingen hårddisk systemet" också då blir det 12000, sen går det undan. Men 12000x8=96000(+moms) rackarns :o

Men då får man 4 GB minne, bra va!

 

moneyisnoobject går ju bra men det klarar väl vilken datortillverkare som helst. Att hemsidan sedan kommunicerar på samma sätt som apples fick mig förövrigt att tro att det var ett skämt. Man får en t-shirt om man köper en dator (sjukt roligt :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För $12000 borde man få en Hugo Boss-kostym på köpet, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På deras sida för desktops har de grafik från SPEC-tests... Samma test som Apple stoltserar med på G5-sidorna. Jag är rätt säker på att när jag kollad igår var 2x2,0 G5 med i den jämförelsen. Den låg då på näst sista plats efter både Intel och AMD. Idag när jag tittar är jämförelsen med Mac borta, undrar varför? Det kanske inte stämde riktigt där? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jo dom är rätt häftiga dom också, men inte i närheten av L när det gäller inovativa lösningar. Jag är skarpt imponerad av den "hårddiskfria" datorn måste jag medge. Synd att det inte var Apple som hittade på det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iasson, du har faktiskt rätt, senast idag runt lunch kollade jag och då fanns en G5:a med, med spec int och spec vad det nu heter på 800 och 840 i någon ordning, nu är det borta. Det stod dock inte 2x2 Ghz G5 utan bara 2Ghz G5. Det står heller inte vilken modell som har den röda långa stapeln. :D

 

Kolla in det här, de har bytt ut texten, jag är nästan säker på att det stod typ världens snabbaste workstation and personal computer all categories. Nu står det:

 

"groundbreaking, and fastest personal computing powerhouse ever built. No other PC in its category you compare it with, comes even closes. Nothing. Period. Truly, like no other." Med gramatiska fel också.

 

 

:huh::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Undrar om Steve och pojkarna han med och jämföra Go-L's specar innan man proklamerade att man tillverkar världens snabbaste persondatorer. Eller är de här burkarna supercomputers?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Är dom inte sprillans nya?

 

Fast även om dom inte är det - jag tror inte Apple anser det speciellt nödvändigt att jämföra sig med en ruskigt nischad dator. Man vill nog hålla sig till standard-PC som motpart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...