Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En nybliven Maccare!


antaeus

Rekommendera Poster

Jaha, då har man hamnat till slut på MacWorlds hemsidor.

Innan jag skaffade en Mac visste jag inte ens att det finns så dedicerat gäng!

 

Jag är nog rätt klassisk ( :ermm: ) Maccare; tröttnade på EVIG trassel på min Win Xp-dator som hade antingen hårdvaru- eller mjukisfel, mest hela tiden! Köp aldrig en Siemens Fujitsu-dator... det är inte bara jag som råkade få nåt dagsexempel, har hört från flera i samma upphandling att det varit problem med datorerma.

 

Jag uppfattar mig inte som novis när det gällde Xp eller win-miljön i största allmänhet men jag hade till slut inte lust och ork att jämnt reda ut problem som kom upp med datorn.

 

Så då jag fick en gammel PowerMac, G4 som julklapp, bara för att bekanta mig med OS:et och Maccar i gemen, för att få en uppfattning hur det är 'på denna sida'. Och jag har inte ångrat mig! Sitter på en dator från år 2000 nu (visserligen uppiffat med mera minne o större hdd) och kör OS X på den. Inga trassel, inga blåskärmar eller märkliga meddelanden som jag inte förstår!

Maccen bara går och går! Det är nästan som trolleri! Jag var så van vid mindre bekymmer från min Siemens att det känns som om jag inte 'gör' något med datorn, den funkar hela tiden ändå.

 

Detta ledde till att vid nyaste upphandlingstillfälle (februari 06) bestämde jag mig för ett mera muskelpaket, PowerMac G5 med Cinema skärm.

 

Att jag blev SÅ förtjust på min nya dator är rätt festligt: gamla Win står i sovrummet, den åkte in där rätt fort och inte har jag saknat den..... eller det har jag förresten: den har en cd-brännare vilket min Mac saknar! :blushing:

 

Nu väntar jag på min nya dator, leveranserna har redan börjat, Xp-burkarna är redan ute bland sina (stackars) nya ägare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen in i värmen.

 

wow.. en G5:a och en rejäl skärm :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit!

 

Varför flyttar du inte över cd brännaren i Macen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen, trevligt med fler nya medlemmar!!

 

Den där windowsburken samlar bara mer om mer damm till slut... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit!

Här är det högt till tak.

 

Vill även passa på att utfärda en liten varning.

 

Detta forum kan vara starkt beroendeframkallande.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varmt välkommen skall du vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen ^_^

...och hoppas att du kommer att trivas lika bra som oss

andra här :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen. Du har kommit till ett bra forum som klår de flesta forum som finns på webben idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla! Ännu en till som bryter ihop över Windows!! Välkommen i ett problemfritt gäng!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...