Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Packa upp filer


Tilla

Rekommendera Poster

Hej.

Om man laddat hem nån film som måste packas upp med hjälp av nåt annat program, vad ska jag använda då? winzip och winrar har jag hört talas om, men funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Om man laddat hem nån film som måste packas upp med hjälp av nåt annat program, vad ska jag använda då? winzip och winrar har jag hört talas om, men funkar det?

317333[/snapback]

Nej, du behöver Stuffit Expander för .zip och andra packade filer och unrarx för rar filer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stuffit behövs för .sit, de andra formaten klarar andra program av. Tyvärr har Stuffit monopol på .sit som tyvärr används alldeles för mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder OS X så ska du inte behöva något extra program utan det finns redan i OS X från början. Allt du behöver göra är att dubbelklicka på filen, om den inte öppnas automatiskt när du laddar ner den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder OS X så ska du inte behöva något extra program utan det finns redan i OS X från början. Allt du behöver göra är att dubbelklicka på filen, om den inte öppnas automatiskt när du laddar ner den.

317348[/snapback]

Tänk på att Apple tog bort Stuffit från och med Tiger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eftersom Stuffit är ett skitprogram.. ;)

317353[/snapback]

Hehe, touchè

Fungerar till det det ska göra, men det fungerar säkert olika för alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder OS X så ska du inte behöva något extra program utan det finns redan i OS X från början. Allt du behöver göra är att dubbelklicka på filen, om den inte öppnas automatiskt när du laddar ner den.

317348[/snapback]

 

Men det är ju hundra olika rar.filer och hur ska jag kunna öppna alla samtidigt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du behöver Stuffit Expander för .zip och andra packade filer och unrarx för rar filer

317337[/snapback]

 

 

Men det är ju hundra olika rar.filer och hur ska jag kunna öppna alla samtidigt då?

317701[/snapback]

 

 

Unrar som Geniux tipsade dig om fungerar till det! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju hundra olika rar.filer och hur ska jag kunna öppna alla samtidigt då?

317701[/snapback]

Installera UnrarX och dubbelklicka sen bara på den första av dina filmfiler som väl har ett namn som avslutas mer .r00, antar jag. Sedan sköter UnrarX resten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera UnrarX och dubbelklicka sen bara på den första av dina filmfiler som väl har ett namn som avslutas mer .r00, antar jag. Sedan sköter UnrarX resten. :)

317924[/snapback]

 

det funkade, tack så mycket för hjälpen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...