Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari plugin


alle112

Rekommendera Poster

Finns det något som gör att sidan man surfar på pausas när man drar ner eller upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså när man scrollar upp och ner pausas rörliga bilder och sånnt jag vill att man ska fäå bort den spärren eller något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arahael_swe

ok... du kan ju använda räven istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok... du kan ju använda räven istället...

315518[/snapback]

Räven?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok... du kan ju använda räven istället...

315518[/snapback]

 

Jag antar att han menara att du ska försöka använda Firefox istället. Men om jag ska vara ärlig så förstår jag inte riktigt vad du menar med att rörliga bilder "pausas" när du scrollar upp och ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har konstaterat samma sak. Då man tar tag i den där scroll-grejen (inte pilarna) så stannar alla animationer på sidan upp eller oladdad bilder förblir oladdade tills man släpper upp musknappen igen.

 

Men om det stör speciellt mycket vet jag inte... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Five Intel-only ailments

 

5. Plug-in Glitches When you’re using the Safari Web browser, you may get an alert that says you need a plug-in file—even though you know you have the plug-in already. This is because Safari is running as a Universal program, but many plug-ins themselves are still PowerPC-only software. The best solution is to get an updated version of the plug-in you’re having trouble with—which will hopefully be available by the time you read this. If one doesn’t exist, here’s a workaround:

 

Quit Safari and open its Get Info window in the Finder (click on the application icon and press Command-I). Choose the Open Using Rosetta option. The next time you launch Safari, it will open using Rosetta. You’ll lose the Intel speed advantage, but at least your plug-in will work.

 

If you have similar problems with another Universal application that uses plug-ins, the same solution should work.

 

läs mer på Mac Central

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...