Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ange metanames i iWeb?


Tomber

Rekommendera Poster

Hur marknadsföra websidan så att den hamnar i t. ex. Googles register? Jag har förvisso registrerat den där nu, men det är inte säkert att den kommer in hos dem ändå. I vanliga fall kan man ju skriva in Metanames i "Title" i HTLM-koden, men det funkar ju inte när man inte kan ändra manuellt i iWeb.

 

Någon som har en lösning på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sidan på .mac eller annan server?

I väntan på att någon har en ännu bättre idé:

Har du på annan server måste du ändå exportera siten och ladda upp den manuellt. Då kan du lägga till metataggarna manuellt i index.html. Det jobbiga är att det måste göras om varje gång du ändrar i siten.

Ligger den på .mac hittar man filerna i iDisk, men har inte testat där, men borde gå att hämta hem och ändra manuellt och sen lägga in dem igen.

 

Jag har gjort på det sättet när jag inte hittade nåt sätt att öppna en länk i nytt fönster med iWeb (eller har jag missat något??). Då gick jag in i efterhand och la in target="blanK" på de länkarna, funkar bra.

Men det verkar inte som Google går så mycket efter metataggar utan mer efter sitens popularitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte om att iWeb ska behöva exportera hela jäkla sajten så fort man ändrat en bokstav. men några sidor med några bilder på tar det en jäkla tid.

och som sagt, varje gång måste man gå efter och lägga in dom funktioner som iweb inte fixar. Jag har text ett textfält och en knapp på min sida, men i iWeb har jag skrivit texten replace istället, och sö kör jag sök & ersätt på alla filer så får jag in det jag ska ha. någon omständigt, men det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...