Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

adressboksyncning-----k750i krånglar


sinnjacka

Rekommendera Poster

jag har uppgraderat allt i såväl datorn som i mobilen till den senaste versionen av osx till den senaste firmwaren och nu funkar syncen sämre än någonsin!!!!!

 

konstigt nog funkade den bäst under panther med lite modifikation i plistfilerna...

 

 

i alla fall, problemet är att jag har i min adressbok en lista med kontakter som jag har i mobilen (ser typ ut som en spellista i iTunes) i alla fall när jag lägger till en kokntakt i mobilen och sedan syncar läggs inte kontakten till i listan... bara under gruppen ALLA detta är ju skitstörigt!

 

jag har valt att syncronisera bara de kontakterna i isync och detta problem har jag inte i ical, där jag oxå valt en specifik kalender för syncning.

 

snälla hjälp mig att sorta detta :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

seriöst. ingen som ens haft samma problem? eller var min beskrivnig av problemet så luddig?

 

eller så är man bara otroligt impopulär :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej! Jag har samma problem, men tyvärr ingen lösning...

Skakar lite liv i den här tråden och hoppas någon kan tipsa om något fiffigt... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K7X0-mobilerna och Mac-synkning dras med lite problem både här och där. Detta är lösningar jag hittat och använt för att kunna synka och surfa med min K700:

 

Problem med synkning och adressboksuppgifter:

http://mobile.feisar.com/k700isync22hack.html

 

Få igång GRPS:

Jag fick ett modemmanus av Vodafone för min K700. Manuset är för Z1010 men fungerar till de flesta Sony Ericsson-telefonerna, säger de. Finns på min iDisk om du är intresserad av att testa.

 

Gå > iDisk > Annan användares delade mapp

 

Användarnamn: jesperbylund

 

filen lägger du i hårddisk > Bibliotek > Modem Scripts

 

Efter detta bör du ringa din mobiloperatörs supportdesk för att få veta exakt vad du ska använda för uppgifter i flikarna under Systeminställningar > Nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...