Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

överpris!


zeal

Rekommendera Poster

Sålde min Pismo för 1300... och den var lite defekt. Han som köpte den slog till direkt brydde sig inte ens om att bjuda på den. Han verkade nöjd.

294335[/snapback]

Efter allt jag har läst om pismo på det här forumet trodde jag att det var förbjudet att sälja den. Hoppas du inser att Hedenstrom och grabbarna kommer att jaga dig med klubbor och blåslampa för det här misstaget!! :rolleyes:B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Det var med stor sorg jag sålde den. Marcus vet redan om att jag sålde den, tror han förlät mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det var med stor sorg jag sålde den. Marcus vet redan om att jag sålde den, tror han förlät mig. :)

294355[/snapback]

 

Hahaha. :lol::lol::lol::whistling::whistling::whistling:

 

Du är förlåten. ;):lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Efter allt jag har läst om pismo på det här forumet trodde jag att det var förbjudet att sälja den. Hoppas du inser att Hedenstrom och grabbarna kommer att jaga dig med klubbor och blåslampa för det här misstaget!! :rolleyes:  B)

294345[/snapback]

 

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bjuder 100%, dvs 100:-! Måste väl vara en bra deal?

294331[/snapback]

 

Om du bjuder 100 kr, och han lagt ut 50 kr för Lombarden. Är det väll 200 % ? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bjuder 100 kr, och han lagt ut 50 kr för Lombarden. Är det väll 200 % ?  :P

294413[/snapback]

 

Tolkningsfråga, jag ger honom erbjudandet om att förmera sin insats med 100%, kanske skulle skrivit 100% mer för att vara tydlig. Iofs gavs tydligheten iom att jag även nämnde totalsumman!

Och vid närmare eftertanke kan jag höja budet till 300.-, oemotståndligt, finns väl knappt en aktie på börsen som rusat på motsvarande sätt!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Jag bjuder 100%, dvs 100:-! Måste väl vara en bra deal?

294331[/snapback]

 

Ett gött råd: Använd pengarna till en kvällskurs i matte i stället... :D

 

(när jag gick i skolan lärde jag mig att 100% av 50kr är 50kr)

 

 

edit: Nu såg jag att andra matematikpoliser redan varit framme, dock ur en annan vinkel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett gött råd: Använd pengarna till en kvällskurs i matte i stället... :D

 

(när jag gick i skolan lärde jag mig att 100% av 50kr är 50kr)

edit: Nu såg jag att andra matematikpoliser redan varit framme, dock ur en annan vinkel...

294613[/snapback]

 

Vidhåller att mitt sätt att bjuda visade för säljaren hur mycket hans affär kunde förmeras, vilket ju tydligt framgår med att jag även visar beloppet!

Sen rår ju inte jag för att folk med olika grad av matematiska färdigheter inte kan läsa mellan raderna (för att förklara för dessa så är det inte så att det normalt finns något konkret att läsa mellan raderna, där är oftast helt tomt, kan iofs finnas någon bakgrundsbild eller lite pappersludd, är det på en lcd-skärm kan det kanske finnas någon skadad pixel som om man skrollar kan fås att hamna mellan några rader, är det bara ett pixelfel så skall några tolkas som två!).

Jag ångrar djupt att jag inte skrev att jag bjuder 100% mer än vad du givit för mojängen, kanske vissa tom skulle vilja kalla det en meckapär, men den debatten avstår jag ifrån!

Kommer med anledning av detta ta en längre tids semester från detta forum, ungefär så lång tid det tar med en eftermiddagsmacka adderat med 100% av någon tidsvariabel för att göra ett toalettbesök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
Överpris är det bara när DU tycker det är för dyrt.

293284[/snapback]

Just det, och det tyckte jag inte det var - speciellt som jag inte kunde fått den billigare och den var värd pengarna.

 

(Om billig Lombard:)

Nej det var ett fynd.

294326[/snapback]

"Stöld" brukar man kalla det ibland. :whistling: (Nej, jag menar inte bokstavligt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...