Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Externt USB Modem till iMac G5


2mac

Rekommendera Poster

Har tagit min iMac G5 till ett ställe utan bredband... Behöver dock ha tillgång till internet men då jag inte har något modem i iMacen behöver jag ett externt...

 

Lite onödigt köpa ett från Apple för 650 kr tycker jag! Därför undrar jag om t.ex. ett Jensen 56k USB Internet Modem fungerar? Eller D-Link / Us Robotics t.ex.

 

Någon som vet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det följde med ett löst sådant till min iMac G5.......... :mellow: ...men inte till din..? Det borde bara vara att ställa om från Ethernet till PPP och installera drivisarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte till min tyvärr... Jag kan köpa ditt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det följde med ett löst sådant till min iMac G5.......... :mellow: ...men inte till din..? Det borde bara vara att ställa om från Ethernet till PPP och installera drivisarna.

286221[/snapback]

 

 

 

Kollade på jensenscandinavia.com och där fanns inga drivisar till Mac... Kanske det går ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Nej, räkna aldrig med det.

 

Apples prylar har ofta ett högt pris. Å andra sidan kommer Apples modem fungera utan behov av tredje parts drivrutiner, kommer inte riskera nya drivrutiner med nya OS X-versioner och så vidare. Lite extra pengar för att få komplett driftsäkerhet.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...