Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ännu en PC tangentbordsfråga


surfjoan

Rekommendera Poster

Jag ska köpa ett billigt trådlöst usb tangentbord och har väldiga kval om vilket jag ska välja. först och främst så funderar jag på om det finns några billiga märken som är mer lämpade än andra. Vad jag har hört så har tex logitech drivrutiner till mac för vissa tbord (alla?). Det jag var intresserad av var ett från Labtec men om man kollar på deras hemsida så stödjer det bara pc. Ska man tolka detta som att det inte kommer funka alls eller betyder det bara att eventuella specialknappar inte kommer gå att använda för att programvaran som medföljer inte finns för mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köpa apples egna.. snyggt är det tycker jag nog... 275kr kostar det tror jag.. inte så att det gräver ett jätte hål i plånboken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köpa apples egna.. snyggt är det tycker jag nog... 275kr kostar det tror jag.. inte så att det gräver ett jätte hål i plånboken..

283266[/snapback]

 

Men det är inte trådlöst och innehåller ingen mus i paketet. för 250 spänn får jag rubbet http://www.webhallen.com/prod.php?id=54679. Dessutom vill jag kunna ha det till min pc oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC-tangentbord har ju inte samma funktioner som ett Macanpassat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att ha tittat på det tangentbord du nämner, skulle jag chansa på att det kommer funka även för mac. Specialtangenter kommer däremot eventuellt inte fungera.

 

Tänk också på att alt och äpple sitter omvänt mot windows-alt på en vanligt PC-tangentbord. Med andra ord, komer du antagligen få trycka alt istället för äpple, och windows istället för alt.

Bör å fixa med en tuschpenna, av lämplig färg ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för feedback!. jag köper ett sånt jag tänkt och testar.. funkar det inte så köper jag ett macbord och har det andra till min pc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att ha tittat på det tangentbord du nämner, skulle jag chansa på att det kommer funka även för mac. Specialtangenter kommer däremot eventuellt inte fungera.

 

Tänk också på att alt och äpple sitter omvänt mot windows-alt på en vanligt PC-tangentbord. Med andra ord, komer du antagligen få trycka alt istället för äpple, och windows istället för alt.

Bör å fixa med en tuschpenna, av lämplig färg ;)

283550[/snapback]

 

På min Tiger kan jag iaf ändra dessa tangenter.

 

Tryck på specialtangenter...

post-8382-1140645808_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...