Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipoden byter låt hipp som happ


Pocahontas

Rekommendera Poster

En arbetskamrats grabb (PC-ägare) har en iPod, 30GB troligen, och den växlar låt mitt i, och spelar en snutt, och växlar igen, ungefär som en slirande CD-skiva.

 

Någon som har ett bra tips? Kan ju vara hårddisken som är kass.

Trots att jag har en iPod Photo själv så är detta inget jag är så haj på..

 

Hur återställer man iPoden om man har PC? Tänkte att de kunde vara ett förslag..

Den är över året gammal så nån garanti är nog inte att tänka på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En arbetskamrats grabb (PC-ägare) har en iPod, 30GB troligen, och den växlar låt  mitt i, och spelar en snutt, och växlar igen, ungefär som en slirande CD-skiva.

 

Någon som har ett bra tips? Kan ju vara hårddisken som är kass.

Trots att jag har en iPod Photo själv så är detta inget jag är så haj på..

 

Hur återställer man iPoden om man har PC?  Tänkte att de kunde vara ett förslag..

Den är över året gammal så nån garanti är nog inte att tänka på...

283123[/snapback]

 

Har tyvarr inte nagot svar pa din fraga, men eftersom du skrev att garantin inte ar att tanka pa sa vill jag bara saga att han har ratt att fa en ny fortfarande.

 

"Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan."

http://www.konsumentratt.konsumentverket.s...ngArticleId=129

 

Hoppas det loser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, ska ge henne denna artikel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Ring apple och kolla ändå. Ibland är de hyggliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvarr inte nagot svar pa din fraga, men eftersom du skrev att garantin inte ar att tanka pa sa vill jag bara saga att han har ratt att fa en ny fortfarande.

 

"Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan."

http://www.konsumentratt.konsumentverket.s...ngArticleId=129

 

Hoppas det loser sig!

285455[/snapback]

 

Men det är inte säkert att man kan reklamera den! Man måste kunna bevisa att felet fanns när man köpte den (om det gått så pass lång tid). Det kan ju vara så att iPoden råkat ut för en liten olycka.

Men det är värt ett försök!

(Annars får ni flörta med inköpsstället :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjorgensen

Jag hjälpte någen med liknande problem (dock ingeniPod). Någon hade råkat ställa in den på att bara spela ett par sekunder i början på varje låt. Vet int om detta hjälper.

 

Och JA. Man skall alltid prova och i vissa fall tjata, tjata till sist ger dom nästan alltid sig. Men ok, rör det sig om en struntsumma kanske man inte orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Träffar min arbetskamrat i morgon, får höra med henne hur det gått för grabben hennes.

Bäst är om hon tar den med sig iPoden till mig så jag får kolla den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni ska snacka med inköpsstället är det ALLTID bra att nämna namnet "Konsumentköplagen". Dra gärna några väl valda citat :D, gärna de där det står att man har reklamationsrätt i 3 år. Jag har varit med om flera affärer där personalen sagt "Nej vi tar inte emot reklamationer"... Så man måste vara lite tuff ibland och upplysa dem.

Ni kommer antagligen få iPoden reparerad, se då till på en gång att ni går igenom reparationen mycket noga så de inte fuskat eller bara löst felet tillfälligt.

 

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/ar...gCategoryID=892

 

PS. Om ni inte har kvitto går det bra med ett kontoutdrag som visar att hon köpt den där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...