Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PC-BLASK...


Axelman

Rekommendera Poster

NyTeknik berättar att NEC introducerar två VATTENKYLDA persondatorer.... läs HÄR! Det vore kul med processorer som INTE gjorde av med så mycket energi så att man måste gå över ån efter vattenkylning... (w00t) I mina ögon är vattenkylning inte ett tecken på utveckling utan på desperation...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NÄ kylflänsar al'a push dakota ska de vara.

 

//  :lol:

Om den ä blå!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckling vore att slippa kylning. Verkligheten är väl sådan att allt skall pressas in absurdum och då blir det glödhett! :( Ska vattenkylningen komma till Mac vill jag nog ha uttag för inkoppling på husets värmesystem. Ska det kylas kan man väl ta vara på värmen... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men öh, vattenkylning har funnits flera år för PC om man vill betala för det, old news.

Har inte påstått att det är en nyhet med vattenkylning.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckling vore att slippa kylning. Verkligheten är väl sådan att allt skall pressas in absurdum och då blir det glödhett!  :(  Ska vattenkylningen komma till Mac vill jag nog ha uttag för inkoppling på husets värmesystem. Ska det kylas kan man väl ta vara på värmen...  (w00t)

Självklart vore det trevligt om man helt kunde slippa kylning, men tills vi lyckats ta fram supraledande material som fungerar i rumstemperatur lär vi behöva kylning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hållt på en hel del med vattenkylning vilket jag tycker är ett roligt och effektivt sätt att kyla varma komponenter på. Däremot har jag svårt att se att det skulle vara framtidens melodi. "Datorer" kommer nog bli mer och mer integrerade och (iaf på kortare tid) mindre, då är det bättre med en strömsnål processor med passiv kylning. Hällre en liten och tyst dator än en stor brummande. Prestanda kommer att bli bättre och bättre även i processorer som inte tar mycket ström, kolla bara in Transmeta, PowerPC 750GX och Via. Det kommer svalare saker, men vill man promt vara värst får man än så länge ta hjälp av vissa saker som extrem kylning.

 

Wintel Celeron 366@550 mhz cpu temp ~34-35 c w watercooling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckling vore att slippa kylning. Verkligheten är väl sådan att allt skall pressas in absurdum och då blir det glödhett!  :(  Ska vattenkylningen komma till Mac vill jag nog ha uttag för inkoppling på husets värmesystem. Ska det kylas kan man väl ta vara på värmen...  (w00t)

Självklart vore det trevligt om man helt kunde slippa kylning, men tills vi lyckats ta fram supraledande material som fungerar i rumstemperatur lär vi behöva kylning.

Naturligtvis är det väl så att det behövs kylning. Det som jag funderar över är dessa enorma kylflänsar som de sista G4 och G5 datorerna har ( för att inte tala om PC )... Värmen är elenergi som kostar pengar. Värme är inte bra för elektronik. Livslängden måste påverkas och det kostar pengar. Men tillverkarna räknar nog med att folk köper nytt var tredje år och bygger med det som riktmärke. Det verkar som om alla tycker att processorer ska vara heta och att avancerade kylsystem är lösningen på problemet.... Snacka om att sätta på ett förgyllt plåster...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...