Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Akut-hjälp när Macen krånglar


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Varsågoda!

 

Här kommer en liten försmak av MacWorld 9, ett sjukt späckat nummer där den stora dragaren är en felsökningsguide på 22 sidor, perfekt att ha till hands när Macen krånglar. Annat godis inkluderar tredje delen i vår populära Officeskola, ett stort test av de bästa hörlurarna och öronsnäckorna för din Mac och iPod samt ett reportage från tre skolor där Macen härskar.

 

Dessutom startar vi en ny avdelning under parollen “Gör det själv”. I första numret plockar vi isär en Powermac G4 och visar hur du på egen hand sätter i en större hårddisk, ny processor och nytt grafikkort.

 

mw_9_2005_skugga.jpg

 

 

Hos prenumeranter och i vissa kiosker från den 18 november. I alla kiosker från den 22 november.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Nice!

gillar gör det själv grejen.

Skulle vara kul om ni kunde slänga in ett uppslag med månadens RETRO mac, några fina bilder och några rader om gamla glömda godingar. Lite som den engelska mobil tidningen What Mobile som har en RE review på gamla telefoner och där dom tittar på sin gamla recension och ser hur bra telefonen faktiskt var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt omslag men med ett misstag. Jag tycker att rubriken "Akut-hjälp när Mac'en krånglar" har fått en alldeles för dominerande plats.

Ämnet är iofs alldeles utmärkt, även om nu Mac väldigt sällan krånglar, men när det händer får jag personlighetsförändringar (enl min fru). I min värld så skall det bara fungera, det är bl a därför som jag valt Macintosh.

Och så en annan sak med rubriken. Den kan få Mac-hatande pc-nördar att gå i spinn av förtjusning. De är ju väldigt störda av stabiliteten i Mac.

 

Är det för sent att byta ordet "när" till "OM"?? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir spännade att läsa :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé! Det är just sådant innehåll som gör att man sparar sina MacWorld länge..

 

Önskemål: Kan inte också ni göra ett bantningsnummer? (?!) Många sitter med helt ok men överfulla maskiner och det är inte lika enkelt att börja kasta saker överbord som under MacOS 9 för att få det hela att flyta bättre. Vad kan bantas? typ monolingual och dylika tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé! Det är just sådant innehåll som gör att man sparar sina MacWorld länge..

 

Önskemål: Kan inte också ni göra ett bantningsnummer? (?!) Många sitter med helt ok men överfulla maskiner och det är inte lika enkelt att börja kasta saker överbord som under MacOS 9 för att få det hela att flyta bättre. Vad kan bantas? typ monolingual och dylika tips.

224380[/snapback]

Bra tips! Inte för att jag själv har det problemet...ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar inte tidningen bli lite väl uppdelad i ett par stora block? T ex 22 sidor om felsökning eller som i förra numret, 20 sidor OS X-tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur sjutton kan man fylla 22 sidor med "macproblem" använder ni Ariel i 72 grader eller?

Ujuj hoppas inga av mina pc bekanta får se tidningen, då får man höra "jasså mac os fungerar inte?" jag som har proppat i snart 10 år att mac os är problemfritt. *hötter*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Hur sjutton kan man fylla 22 sidor med "macproblem" använder ni Ariel i 72 grader eller?

226372[/snapback]

 

Hahaha! Kanske är behandlar den _alla_ problem som har funnits med alla macar sen tidernas begynnelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar inte tidningen bli lite väl uppdelad i ett par stora block? T ex 22 sidor om felsökning eller som i förra numret, 20 sidor OS X-tips.

226337[/snapback]

Kan vara både bra och dåligt....

Om man får problem kan det vara jättebra att bara behöva leta reda på en tidning men det kan ju vara lite tråkigt om man läser den mer för nöjes skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...