Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sökes: Posten.se widget


Scratchen

Rekommendera Poster

Är det bara jag som blir trött på att behöva surfa till www.posten.se varje gång man ska söka på ett kollinummer? :)

 

Tänkte att någon kanske hade knåpat ihop en smart paket-söknings-widget, men har inte hittat nån.

 

Finns det någon vänlig själv där ute som skulle kunna tänka sig att slänga ihop en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp hur många paket skickar du runt egentligen? :-)

216424[/snapback]

hahahhah...de e sant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som blir trött på att behöva surfa till www.posten.se varje gång man ska söka på ett kollinummer? :)

 

Tänkte att någon kanske hade knåpat ihop en smart paket-söknings-widget, men har inte hittat nån.

 

Finns det någon vänlig själv där ute som skulle kunna tänka sig att slänga ihop en?

216419[/snapback]

 

Nu har jag aldrig ens sett en widget, eftersom jag aldrig tittat på Tiger, men jag har fått intrycket av att de inte är svåra att skriva ihop. Jag har själv skrivit ett JavaScript som jag har använt för paketsökning hos Posten i web-butiker jag byggt. Om någon kan tala om hur en widget ska utformas, kan jag bidra med själva funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Nu har jag aldrig ens sett en widget, eftersom jag aldrig tittat på Tiger, men jag har fått intrycket av att de inte är svåra att skriva ihop. Jag har själv skrivit ett JavaScript som jag har använt för paketsökning hos Posten i web-butiker jag byggt. Om någon kan tala om hur en widget ska utformas, kan jag bidra med själva funktionen.

217046[/snapback]

 

 

programet widget maker är bra för att bygga egna... eller har jag hört eftersom jag inte kan programera.

Det finns trial version att ladda ner på versiontracker tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programet widget maker är bra för att bygga egna... eller har jag hört eftersom jag inte kan programera.

Det finns trial version att ladda ner på versiontracker tror jag.

217049[/snapback]

 

Ok, jag ska kolla in programmet och göra ett försök med godssökningen.

 

Har du några särskilda önskemål, Scratchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...WidgetMaker fungerar så till vida att det går att köra i OS X 10.3.9, men det går inte att skapa någon widget...

 

Sorry!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sitter du inte på tiger dårå?? du verkar ju macig nog

217175[/snapback]

 

Om jag ska uppdatera - särskilt om det är en uppdatering som kostar en massa pengar - så vill jag veta att jag får något jag behöver. Ännu har jag inte saknat något i Panthern som jag hört talas om skulle komma med Tiger. Om jag ska betala mer än tusen spänn per dator, lägga ned timmar av jobb och dessutom riskera funktionalitet hos hårdvara eller mjukvara som jag använder dagligen, vill jag verkligen ha något för allt det besväret.

Vad skulle det vara i fallet Tiger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ska kolla in programmet och göra ett försök med godssökningen.

 

Har du några särskilda önskemål, Scratchen?

217076[/snapback]

Om du ändå skulle få till en widget så vore det kalas om man bara kunde klistra in kollinummret och trycka på sök för att sedan se var paketet befinner sig, samt var det har varit tidigare (med datum och tid osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Funkar fint!

 

Saknar dock möjligheten att kunna se namnet på den som tagit emot och kvitterat paketet. Jag använder denna funktion ofta i arbetet och den finns på Postens hemsida. Men det är ju inte lika sexigt som att använda en widget... :geros:

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...