Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB Handydrive


peppis

Rekommendera Poster

Jag och en vän köpte nyligen varsin USB-128 mb Apacer Handydrive, för att vi enkelt skulle kunna byta filer med varandra. Han använder W98, och jag har Mac 9.2. Hans minne fungerar utmärkt hos mig, men mitt minne fungerar inte alls hos honom. Någon som stött på liknande problem?

Tacksam för svar / PG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag riktigt vet vad det är för mojäng, men min gissning är att din är Mac-formatterad medan hans är PC-formatterad. Mac har inga problem att läsa PC-hårddiskar, däremot har PC svårt för att läsa Mac-hårddiskar utan speciell programvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag riktigt vet vad det är för mojäng, men min gissning är att din är Mac-formatterad medan hans är PC-formatterad. Mac har inga problem att läsa PC-hårddiskar, däremot har PC svårt för att läsa Mac-hårddiskar utan speciell programvara.

:P Det är nog som CyberPet skriver, Mac läser allt (nästan) men PC-världen är inlåst i sin egen lilla (!) värld. Mojängen som det skrivs om, kommer inte ihåg vad den hette, är väl en sån där liten HD, eller vad man skall kalla den, som man bara sticker in i USB-kontakten. Mobil lagringsenhet alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en vän köpte nyligen varsin USB-128 mb Apacer Handydrive, för att vi enkelt skulle kunna byta filer med varandra. Han använder W98, och jag har Mac 9.2. Hans minne fungerar utmärkt hos mig, men mitt minne fungerar inte alls hos honom. Någon som stött på liknande problem?

Tacksam för svar / PG

Ja det är en sk. USB-hd, den har många namn. Nej, min är inte Mac-formatterad, jag har inte gjort något alls med den, däremot så kan vi byta filer med hans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mysko, alltså. Kan det helt enkelt vara ett mindre väl fungerande ex som du råkat få?

Det är allså så att ditt ex fungerar på din Mac men inte på hans PC, medan din kompis enhet fungerar på båda?

I och med att du sparar ner på en PC-formaterad enhet så skall det ju fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han menar att hans drive inte funkar på sin polares PC, men på sin egen dator, medan hans polares funkar på båda datorerna, vilket skulle indikera det vi redan prata om, olika formatteringar.

 

Kolla om du kan formattera i DOS-format i Diskverktyg, då borde din kunna funka på båda maskinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...